Susedia slabnú, stratili titul najsledovanejšieho programu

Radovan Vávra, Pravda | 26.03.2018 07:00
Susedia, marcin, kraus, Foto:
Andy Kraus a Peter Marcin v seriáli Susedia.
Sitkom Susedia je na obrazovkách už tretí mesiac bez prestávky a zdá sa, že diváci začínajú byť postupne unavení z ich prítomnosti. Markíza mala zvoliť inú stratégiu vysielania a spraviť medzi sériami prestávku, aby si diváci oddýchli od tohto formátu a prirodzene by sa vybičovala zvedavosť.

Prvá séria po návrate ešte spôsobila ošiaľ a lámala rebríčky sledovanosti, len jedna epizóda klesla pod stabilnú hranicu 600-tisíc divákov. Markíza chcela rýchlo nadviazať novými epizódami a pokračovanie si stihla objednať včas, aby sa stihlo nakrúcať kontinuálne. Druhá séria teda v polovici marca pokračuje ďalšími 10 časťami. Susedia podržia Markíze vysielaciu štruktúru celých dvadsať týždňov bez prestávky. Nie je to veľa?

Ukazuje sa, že Susedia a ich ďalšie pokračovanie pomaly, ale iste klesá a zrejme niektorí diváci sa ich postupne prejedajú. Dôkazom môže byť aj minulotýždňová epizóda, ktorú si pozrelo 530-tisíc divákov a dosiahla trhový podiel 28.8%.

Tentoraz výraznejšie klesli pod svoju dlhodobú stabilnú hranicu 600-tisíc, ale aj trhový podiel sa vzdialil tridsiatke. Dané hodnoty sú stále nadpriemerné, avšak potvrdzujú pád a možný ďalší trend vývoja sledovanosti. Susedia dokonca už prišli aj o svoj titul najsledovanejšieho programu v celkovej sledovanosti, ale aj v kľúčovej cieľovej skupine 12–54. Prebehlo ich spravodajstvo.

Vývoj krivky sledovanosti ovplyvňuje aj novinku Kuchyňa. Tej sa nedarí udržať si výsledky z premiéry a klesla na trhový podiel 22.9% a celkovo si ju minulý pondelok pustilo 340-tisíc Slovákov. Markíza nedá vydýchnuť divákov ani počas Veľkej noci, premiéry seriálov budú pokračovať aj počas sviatkov. Markíza kalkuje s tým, že pri obrazovkách sa bude zdržovať viac divákov a jej seriály by mohli poskočiť smerom nahor.

© AUTORSKÉ PRÁVA VYHRADENÉ