Susedia stále prepadák? Ustáli svoj návrat na obrazovky po trištvrte roku?

, 16.11.2020 07:00
susedia,
Susedia dokázali znova zabodovať. Autor:

Minulý pondelok si svoj návrat na televízne obrazovky odohrali Susedia, ktorí boli mimo takmer trištvrte roka. Ublížila im dlhá prestávka?

Vo všeobecnosti platí zásada, že čím dlhšia prestávka vo vysielaní, tým je ťažší rozbeh po nej. Rovnako platí aj zíde z očí, zíde z mysle. Televízie sa preto obávajú dať obľúbené formáty dlhšie mimo obraz. To sa Susedom na jar stalo, keď ôsma séria odchádzala po dvoch epizódach, podpriemerných výsledkov a k tomu sa pripojila koronakríza.

Prvá epizóda ôsmej série sa v komerčnej cieľovke dostala iba na 7%, trhový podiel bol podpriemerný – 19,5%. Čo je najhorší výsledok za celú históriu vysielania. Premiéru série sledovalo iba 364-tisíc divákov. V minulej sezóne sa Susedia stabilne držali vysoko nad hranicou 400-tisícového publika.

O nič lepšie nedopadla ani druhá epizóda. Síce výkon o čosi poskočil smerom nahor, no stále to bolo málo. V cieľovke 12 – 54 sa druhá časť dostala na 7,8% sledovanosť s trhovým podielom iba 21,2%. Síce v tejto cieľovke boli obe časti jednotkou na trhu, ich sledovanosť bola preukázateľne pod dlhodobým priemerom. A to výrazne.

Od septembra dostal priestor seriál Pán profesor, ktorý potvrdil status obrovského hitu. Susedia sa však vrátili do svojho slotu a vyzerá to tak, že hore spomenuté zásady sa nepotvrdili. Slováci si k sitkomu našli cestu späť.

Prvá premiérová epizóda po jarnom prerušení aktuálnej 8. série, ktoré si vynútila koronakríza, sa v oboch hlavných cieľových skupinách stala najsledovanejším nespravodajským programom dňa.

V obchodne podstatnej cieľovej skupine 12 – 54 dosiahla nová časť s názvom Policajná akadémia I. vysoko nadpriemerný rating 9,1% a rovnako aj trhový podiel 25%. Konkurenčné programy v danom čase zaostali, relácia Inkognito zaznamenala na Jojke v rovnakej cieľovej skupine podiel na trhu 17,6% a film Banklady na Jednotke RTVS podiel na trhu 7,5%.

Susedia si aj po rokoch získavajú nových fanúšikov, o čom svedčí napríklad aj trhový podiel až 40% v cieľovej skupine mladých žien vo veku od 15 do 24 rokov. Pri obrazovkách sedelo 472-tisíc divákov vo veku nad 12 rokov.

© AUTORSKÉ PRÁVA VYHRADENÉ

Páči sa Vám tento článok? Prosíme, podporte kvalitnú žurnalistiku.

Cieľom denníka Pravda a jeho internetovej verzie je prinášať Vám každý deň aktuálne spravodajstvo. Na to, aby sme pre Vás mohli stále a ešte lepšie pracovať, potrebujeme i Vašu podporu. Ďakujeme Vám za akýkoľvek finančný príspevok.

Podporiť Poslať SMS Predplatiť denník
#televízia Markíza #susedia #sledovanosť #oseriáloch
Sleduj najnovšie články na našom Facebooku