Pravdou je, že sledovanosť Susedov kontinuálne, pomaly, ale iste, klesala. Hoci v komerčnej cieľovke si držali značný odstup od jojkárskeho Inkognita. Postupne sa misky váh vyrovnávali a neraz aj prevážili v neprospech markizáckeho seriálu. Taká dlhá pauza vo vysielania môže nadobudnúť dva scenáre. Buď si diváci oddýchli od tohto formátu a s radosťou sa k nemá vrátia alebo si od neho odvykli a pokračovanie ôsmej série nebude prinášať nadpriemerné výsledky, na aké bola televízia kedysi zvyknutá.
V marci sa štart najnovšej série vôbec nepodaril a výsledky sledovanosti boli prekvapením pre všetkých. Prvá epizóda ôsmej série sa v komerčnej cieľovke dostala iba na 7%, trhový podiel bol podpriemerný – 19,5%. Čo je najhorší výsledok za celú históriu vysielania. Premiéru série sledovalo iba 364-tisíc divákov. V minulej sezóne sa Susedia stabilne držali vysoko nad hranicou 400-tisícového publika.
O nič lepšie nedopadla ani druhá epizóda. Síce výkon o čosi poskočil smerom nahor, no stále to bolo málo. V cieľovke 12 – 54 sa druhá časť dostala na 7,8% sledovanosť s trhovým podielom iba 21,2%. Síce v tejto cieľovke boli obe časti jednotkou na trhu, ich sledovanosť bola preukázateľne pod dlhodobým priemerom. A to výrazne. Nepotvrdil sa teda trend, že mohlo ísť iba o jednorazový výkyv.
Markíza v polovici marca operatívne Susedov stiahla z vysielania. Bol to prvý program, ktorý sa stal „obeťou“ pandémie. Následne televízie prešla na výrazne šetriaci režim a z vysielacej štruktúry vysunula všetky premiéry, okrem federálnej Superstar.
Na jeseň spravila Markíza strategicky výborné rozhodnutie a do pondelkového slotu nasadil a reštartoval jarnú novinku s Tomášom Maštalírom – Pán profesor. Seriál sa stal doslova hitom v priebehu niekoľkých týždňov. Susedia si museli počkať na návrat ešte dlhšie. Teraz je pondelkový slot voľný a sitkom má voľnú cestu ukázať, či ešte skrýva v sebe silu strhnúť na seba pozornosť.