Trápenie, tak by sa mohlo nazvať doterajší vývoj sledovanosti počas septembra. Nová televízna sezóna zatiaľ rebríčky sledovanosti nebúra, skôr ukazuje aktívny nezáujem zo strany divákov. Týka sa to aj markizáckych Sestričiek, ich prvé dve série potvrdili úspech modernej lekárskej drámy u nás. Aktuálne vysielaná tretia séria síce na celej čiare poráža konkurenčnú Jojku a jej Nový život, ktorý takisto prekvapujúco „líže“ kritické minimá, no toto víťazstvo má veľmi trpkú príchuť. V Markíze by špunty od šampanského rozhodne nemali lietať.
Sestričky dosahujú svoje minimá, vzhľadom na zdecimovanú konkurenciu, víťazné hodnoty nie sú žiadne terno. Práve naopak, ukazujú divácke zrkadlo. Už samotná premiéra tretej série zo začiatku septembra naznačila nepekný prepad, no udržala sa na hodnotách, na ktorých seriál pred dvoma rokmi začínal. V cieľovej skupine 12 – 54 dosiahla skvelý rating 8,2% a trhový podiel 20,3%. Celkovo si premiéru novej sezóny nenechalo ujsť 404-tisíc divákov vo veku nad 12 rokov. Špecifikom Sestričiek je fakt, že celkové publikum nikdy nekleslo pod hranicu 400-tisíc divákov.
Počas druhej série sa seriál dočkal rapídneho nárastu sledovanosti, ratingovo atakoval 10%, podielovo 30%, celkové publikum sa držalo vysoko nad polmiliónovou hranicou.
Druhú epizódu totiž videlo už iba 376-tisíc divákov vo veku nad 12 rokov. Je to teda vôbec po prvýkrát, keď Sestričky klesli pod svoju nastavenú pomyselnú hranicu. Ide o najhorší výkon seriálu vôbec, čo do počtu divákov.
V obchodne podstatnej cieľovej skupine 12 – 54 dosiahli Sestričky rating 6,9% a trhový podiel 21%, pričom v čase vysielania porazili konkurenčnú programovú ponuku. Seriál Nový život zaznamenal na Jojke v rovnakej cieľovej skupine trhový podiel 11% a seriál Viera na Jednotke RTVS trhový podiel 8,3%. Aj v komerčnej cieľovke Sestričky išli dole oproti premiére.
Jednotkou na trhu v čase vysielania bola aj nasledujúca reality šou Farma, ktorá dosiahla rating 5,2% a trhový podiel 23% v cieľovej skupine 12 – 54. Programovou zmenou nasadený seriál 9–1–1 zaznamenal na Jojke v rovnakej cieľovej skupine podiel na trhu 9,5%.