Televíziu Markíza čakala v pondelok večer skúška ohňom, pretože sa napokon rozhodla vrátiť do vysielania jarnú novinku Pán profesor s Tomášom Maštalírom. Na jar z prvej série odvysielala len tri časti, následne ju pre tvrdé ekonomické dopady pandémia stiahla z vysielania.
Počas leta bolo pomerne dlho nejasné, aké ďalšie plány so seriálom má, dokonca ho neavizovala medzi prvými potvrdenými formátmi. Napokon sa z Pána profesora stal pilier pondelkového prime-timu, keďže Susedia sa zrejme vrátia až po odvysielaní prvej série. Navyše na jar sa ôsma séria neuviedla s oslňujúcimi číslami a výkonnejší Pán profesor má väčšiu prilákať viac divákov. Čo sa nakoniec aj potvrdilo.
A vôbec divákom nevadilo, že začiatok novej sezóny sa v prípade Pána profesora niesol v znamení repríz. Markíza stále pred nezávideniahodnou dilemou. Risknúť reprízu prvých troch častí a následne na ne nadviazať premiérami alebo sa spoliehať na dobrú pamäť divákom a ponúknuť už len zostávajúci sedmičku nových častí. Nakoniec sa rozhodla pre prvý variant a spravila dobre.
Prvá časť v podstate zopakovala svoj výkon z jari, čo len podčiarkuje, že tento seriál má naozaj našliapnuté zostať dlhodobejšie na obrazovkách s výraznou diváckou podporou. V cieľovej skupine 12 – 54 aj po druhý raz prvá časť stala lídrom trhu v čase vysielania so sledovanosťou na úrovni 6,8% a trhovým podielom 20,1%. Konkurenčné Inkognito na Jojke v rovnakej cieľovej skupine zaostalo s podielom na trhu 15,4%. Pán profesor obzvlášť oslovil mladé diváčky vo veku od 15 do 24 rokov, ktoré Markíze v čase vysielania seriálu zabezpečili trhový podiel 33,1%.
Pre porovnanie, na jar Pán profesor štartoval so 367-tisícmi divákov. V cieľovke 12 – 54 uhral 7,6% sledovanosť s trhovým podielom 24%.