Koronavírus prikoval Slovákov k obrazovkám! Valcuje spravodajstvo, aj Oteckovia

, 03.04.2020 07:00
televízne noviny,
Spravodajstvo neohrozene kraľuje diváckemu rebríčku. Autor:

V televíznom svete nastala paradoxná situácia. Kým sa reklamný trh rozsypal a príjmy z inzercie rapídne padli, počet divákov pri televízoroch rastie. Za normálnych okolností, keby ekonomika fungovala, televízie by zažívali žatvu. Teraz sú na pokraji ekonomického zrútenia, rovnako ako zvyšok hospodárstva.

A to je hlavný dôvod, prečo sa vysielanie nevrátilo a ani nevráti do štandardného režimu ani v apríli. Stanice sú stále v ekonomickej pasci a nemôžu si dovoliť vypustiť drahé programy, ktoré nie sú reklamne podchytené. Naďalej teda platí stav ako v marci, keď prišla rýchla improvizácia a na obraz sa dostali reprízy formátov a najmä spravodajstvo. Vyzerá to tak, že z provizória sa stane štandard.

Pondelok bol pre Markízu dôležitý z viacerých dôvodov. Cez víkend si diváci mohli vo väčšej miere „oddýchnúť“ od značnej dávky spravodajstva, Oteckovia vstúpili do posledného týždňa vysielania pred prichádzajúcou nútenou pauzou a na menšej stanici Doma odštartoval nový turecký seriál. A slovenskí diváci jednoducho nemajú veľa alternatív, ako tváriť svoj čas a tobôž počas večerov. Odráža sa to aj na enormných číslach sledovanosti.

Opäť najviac boduje hlavná spravodajská relácia. Markíza sa pochválila, že napríklad pondelkové Televízne noviny celkovo sledovalo až 750-tisíc divákov, čo je o 250-tisíc viac ako to bývalo pred koronakrízou. V obchodne podstatnej cieľovej skupine 12–54 dosiahol hlavný súhrn dňa až 13,9% sledovanosť a trhový podiel na úrovni až 33,9%. Ide o rekordné čísla. Zaujímavosťou je, že divákov tradične láka aj predpoveď počasia, aj napriek tomu, že drvivá väčšina musí sedieť doma. V pondelok si ju pozrelo 655-tisíc Slovákov.

Najsledovanejším nespravodajským programom dňa sa v cieľovej skupine 12–54 stal podvečerný seriálový hit Oteckovia, ktorý s 10% sledovanosťou a trhovým podielom 31,2% obsadil štvrté miesto v rebríčku sledovanosti. Pondelkovú epizódu si pozrelo celkovo 497-tisíc divákov starších ako 12 rokov.

Turecké seriály sa dlhodobo tešia priazni najmä...
Turecké seriály sa dlhodobo tešia priazni najmä ženskej časti publika. Autor: TV Markíza

Práve nútený odchod Oteckov bude televíziu bolieť najviac. Od začiatku vysielania, teda od januára 2018, sú Oteckovia neprekonateľný valec, ktorý prináša stabilne vysoko nadpriemerné až rekordné výsledky a aktuálna piata séria sa dostala do skvelej formy. Stratiť 500-tisícové publikum je Markízu fatálne. Iná možnosť však neexistuje. Nakrúcanie sa zastavilo v priebehu marca a stanici sa minuli predpripravené časti. V súčasnosti sa nikto neodváži povedať, kedy sa situácia začne normalizovať a bude možné obnoviť štandardné fungovanie.

Na obrazovkách televízie Doma s úspechom odštartovala turecká seriálová novinka Cennet, v oboch hlavných cieľových skupinách obsadila najvyššie priečky v rebríčku sledovanosti menších staníc. V cieľovej skupine 12–54 zaznamenala úvodná epizóda 2,7% sledovanosť a trhový podiel 6,1% a nasledujúca druhá časť rating 2,6% a trhový podiel 6,3%. V širšej cieľovej skupine 12+ bolo poradie opačné, keď si druhý diel vychutnalo 211-tisíc a predchádzajúci prvý 202-tisíc divákov.

© AUTORSKÉ PRÁVA VYHRADENÉ

#koronavírus #oseriáloch #Oteckovia #televízia Markíza #Televízne noviny
Sleduj najnovšie články na našom Facebooku