Víkendová sledovanosť prekvapila! Superstar a Hniezdo zinkasovali porážku

, 01.04.2020 07:00
obyčajná tvár, superstar, hniezdo,
Slováci počas víkendu prekvapili svojimi televíznymi preferenciami. Autor:

Hoci sa jarné premiéry v drvivej väčšine stiahli z obrazoviek, veľká pozornosť obyvateľov je nasmerovaná na televíziu, ktorá je jediným spojením so svetom. A výsledky víkendovej sledovanosti poriadne prekvapili.

Aj napriek extrémnemu útlmu televíznej ponuky a nástupu improvizovanej vysielacej štruktúry zloženej z repríz formátov, filmov a seriálov sa nájde ešte zopár premiér a Slováci ich vo veľkom sledujú. Inak to nebolo ani počas ostatného víkendu. Ponuka bola celkom bohatá, aspoň čo sa týka večerného hlavnému vysielacieho času, keď drvivá väčšina divákov sadá k obrazovkám.

V sobotu a v nedeľu si prvenstvo na trhu podelila Markíza a Jojka. Avšak nedeľné výsledky sledovanosti najviac prekvapili. Ten, kto by čakal valec v podobe Superstar alebo Hniezda sa poriadne zmýlil. Do popredia sa dostala Jojka s filmom. Preferencie slovenského publika zas a znova ukázala istú dávku nevyspytateľnosti.

V sobotu naplno zabodovala Markíza s filmom Obyčajná tvár, ktorý sa stal – zatiaľ – najsledovanejším filmom tohto roka medzi mladšími divákmi. V komerčnej cieľovke 12 – 54 uhral vysoko nadpriemernú sledovanosť na úrovni 13,4 % s trhovým podielom 32,5%. Obyčajná tvár nedala šancu konkurencii, film Leto s gentlemanom zaznamenal na Jojke v rovnakej cieľovej skupiny trhový podiel 15,3% a relácia Záhady tela na Jednotke podiel na trhu 11,0%. Celkovo Markízu sledovalo až 575-tisíc ľudí.

V nedeľu sa o priazeň divákov predbiehala spolu s Markízou a Jojkou aj RTVS. Na programe bola predposledná časť megaúspešného Hniezda, ďalšia kastingová časť Superstar a premiéra filmu na Jojke. Všetky programy, z pochopiteľných príčin, získali nadpriemerné výsledky a pre každú televíziu priniesli úspech. Avšak víťaz môže byť len jeden. Záver víkendu vyhrala Jojka a prekvapujúco odsunula Superstar a aj Hniezdo.

Premiéra filmu T-34 vystriedala na obrazovke reláciu V siedmom nebi, tá skončila svoju púť minulý týždeň. Jojka však avizuje vznik nových epizód, v čase, keď to bude možné. Celkovo si snímku pozrelo až 584-tisíc divákov, čím sa stal najsledovanejším nespravodajským programom za celý uplynulý týždeň. Nasledovalo Hniezdo, ktoré si tesne pred finále pustilo až 576-tisíc Slovákov a pre RTVS stále potvrdzuje status najúspešnejšieho seriálu.

S poklesom sa musela zmieriť markizácka federálna Superstar, ktorá vstupuje do záverečnej kastingovej fázy a nad ďalším vývojom visí obrovský otáznik, keďže situácia okolo koronavírusu sa nezlepšuje a nie je možné nakrúcať s publikom. Predposledný kastingový zostrih SuperStar si pozrelo 521-tisíc divákov, čo je v rámci univerzálnej cieľovej skupiny 12+ druhý najlepší výkon od štartu aktuálneho ročníka. V cieľovej skupine 12–54 zaznamenala nedeľná epizóda sledovanosť na úrovni 11,1% a trhový podiel 24,4%.

© AUTORSKÉ PRÁVA VYHRADENÉ

#koronavírus #oseriáloch #RTVS #seriál Hniezdo #sledovanosť #Superstar #televízia JOJ #televízia Markíza
Sleduj najnovšie články na našom Facebooku