Ako sa darí Jenny v diváckej priazni? Cesta na obrazovky bola poriadne kľukatá

, , 11.03.2020 07:00

Televízia JOJ začiatkom marca uviedla svoju dlho avizovanú a medzi divákmi dlhoočakávanú jarnú novinku Jenny, pričom primárne má prostredníctvom nej ambíciu šíriť osvetu a búrať mýty o onkologických ochoreniach. Zároveň sa mali pootvoriť dvierka do sveta, o ktorom sa neraz mlčí a ukázať reálny život pacientov, ten nemusí byť vôbec smutný a depresívny. Je plný láskavého humoru, nekonečného pochopenia, túžby po láske a najmä prinávratenia zdravia.

Hlavné trio postáv zo seriálu Jenny: Ján...
Hlavné trio postáv zo seriálu Jenny: Ján Koleník, Barbora "Bára" Očenášová a Táňa Pauhofová. Autor: TV JOJ

Seriál Jenny sa odohráva na mieste, ktoré v realite nechce nikdy zažiť. Rozpráva príbeh o rakovine, ale rozpráva to cez postavy, ktoré sú pripravené bojovať a nestratiť humor ani nadhľad. Bojovať v tomto prípade neznamená len vyliečiť sa. Pre zabezpečenie plnohodnotnej autentickosti, televízia oslovila na spoluprácu na tomto projekte odborných garantov – Národný ústav detských chorôb s Doc. MUDr. Alexandrou Kolenovou, PhD. a Národný onkologický ústav v Bratislave.

Jenny napriek chorobe bojuje o prvú lásku, jej otec o lásku po smrti ženy, ostatné postavy bojujú o svoje sny. Seriál nie je depresívny ani plný hnevu či ukazovania prstom. Všetci si uvedomujú, že to je len jedno zo štádií. Ďalšie štádiá so sebou prinášajú nádej a poznanie, že to najdôležitejšie, čo v živote máme a dôvod, prečo sa oplatí bojovať, je láska a rodina.

Vďaka tomuto seriálu dostali priestor na obrazovke začínajúci herci Barbora Očenášová a Simon Štubniak, ktorí počas troch odvysielaných častí ukázali svoj nespochybniteľný talent. Po ich boku stojí Ján Koleník, Táňa Pauhofová, Zuzana Kronerová alebo Vlastina Svátková.

Cesta jojkárskej novinky na obrazovky nebola vôbec ľahká. Dôvodom bolo nastavenie konkurenčnej programovej ponuky. Kým televízia prípravy kanadského námetu avizovala ešte počas jesene minulého roka, Markíza si ako odpoveď pripravila španielsku predlohu s názvom Červené pásky. Oba seriály rozpovedali dojemný príbeh ťažko chorých detí a spracovaním sú si veľmi podobné. Na slovenské pomery vznikla pomerne zvláštna situácia, keď by si divák mal vybrať, ktorý z nich bude sledovať. Hrozilo totiž, že ich televízie postavia proti sebe v ten istý deň.

Nakoniec sa tento scenár nenaplnil. No vybojovanie si miesta v seriálovom svete nebolo ľahké. Markíza oznámila štart svojho seriálu na utorok 3. marca. Jojka však zareagovala zaujímavou vývrtkou a nasadila Jenny počas prvej marcovej nedele. Vyhla sa stretu s jarnými konkurenčnými novinkami a zároveň stihla uviesť svoj seriál o pár hodín skôr. Vytvoril sa špeciálny charitatívny večer v kombinácii s reláciou v Siedmom nebi a Slováci zas a znova ukázali, že sú na slovenské seriály zvedaví. A nevadí im možná podobnosť formátov.

Barbora Očenášová
		v seriáli Jenny.
Barbora Očenášová a
		Šimon Daniel v seriáli Jenny.
+14Herec
		Marián Mitaš v seriáli Jenny.

Už prvá epizóda jasne ukázala, že hoci do vysielania išli seriály s rovnakou témou, porovnávať jojkársku a markizácku novinku by nebolo na mieste. Divákov od prvého momentu zaujal scenár, ktorý prináša zaujímavé dejové línie a dialógy. Zároveň sa nakrúcalo v reálnych nemocničných priestoroch, čo len viac podčiarkne pocit zainteresonova­nosti.

Začiatok seriálu priniesol pre Jojku potešujúcu správu, slovenskí diváci boli na Jenny zvedaví. Dokonca štartovala, čo do počtu divákov, prekonala aj dve markizácke novinky v cieľovej skupine 12+. A pritom mala za súperov naozaj ťažké kalibre. Prvá epizóda stála proti ostro sledovanej federálnej Superstar a súčasnému najsledovanejšiemu slovenskému seriálu Hniezdo z dielne RTVS.

Jojka uviedla svoju novú lekársku drámu bez reklamných brejkov, čím si zabezpečila pozornosť divákov. Celkovo si Jenny pustilo 436-tisíc divákov, medzi mladšími divákmi nový seriál uhral 17,2% podiel na trhu. Premiéra seriálu veľkosťou publika napodobnila výkon Nového života, ktorý sa rovnako teší veľkej priazni. Skóre po prvom týždni vysielania bolo teda nasledovné: prvá bola Jenny, druhý skončil Pán profesor s 367-tisícovým publikom. Červené pásky počas prvej časti pustilo 358-tisíc Slovákov.

Jojkárska lekárska dráma sa následne „presťahovala“ do svojho štandardného vysielacie slotu, teda na stredu, kde dostáva priestor vždy po najnovšej časti Nového života, ktorý jej robí nábehovú krivku a zároveň nie je priamo konfrontovaná s konkurenčnými seriálmi.

Diváci tak majú príležitosť pozrieť si všetky seriály bez toho, aby došlo k ich stretu, z čoho profitujú obe komerčné stanice. Úspech zaznamenala aj nasledujúca epizóda vysielania v druhom prime-timeovom pásme. V cieľovej skupine 12+ si pripísala 6,4% sledovanosť s trhovým podielom 16,4 percenta. Celkovo si pokračovanie strastiplné osudy Jenny bezmála pozrelo 300-tisíc divákov.

Tretiu epizódu Jenny uvidíte v stredu 11.3. o 21:35 na Jojke.

© AUTORSKÉ PRÁVA VYHRADENÉ

#televízia JOJ #Táňa Pauhofová #seriál Jenny #oseriáloch #Ján Koleník #Barbora Očenášová
Sleduj najnovšie články na našom Facebooku