Hľadať
Notifikácie 📣

Chceš dostávať čerstvé novinky?

Sledujte nás
Nastavenia súkromia

Takto chránime tvoje údaje - GDPR

domov O seriáloch Televízia

Ako dopadol nedeľný vyhrotený súboj na obrazovkách? Televízie si nič nedarovali...

Ostrý štart jarnej časti televíznej sezóny priniesol boj kto z koho. Nabitá ponuka RTVS, Markízy a Jojky postavila divákov do ťažkej situácie. Čo nakoniec uprednostili? Bola to Superstar, Hniezdo alebo Jenny?

04.03.2020 07:00
debata
Nedeľa priniesla stret silných televíznych... Foto: TV Markíza/TV JOJ/RTVS
superstar, jenny, hniezdo, Nedeľa priniesla stret silných televíznych formátov.

Najťažšiu pozíciu mala Jojka, ktorá počnúc prvým marcom predstavila a vsunula do zabehnutých štruktúr novinku Jenny. Na Markíze tretí týždeň beží nový ročník Superstar a diváci neostali ochudnobnení ani o ďalšiu premiérovú epizódu hitu Hniezdo na RTVS. Práve verejnoprávna televízia spolu s Markízou v nedeľu intenzívnejšie bodovali so svojimi formátmi.

Jojka si pre Jenny pripravila špeciálnu premiéru, stihla tak prvú časť uviesť len o pár dní skôr ako Markíza svoje novinky Pán profesor a Červené pásky. Navyše dojemný seriál vysielala bez reklamy a bol súčasťou veľkého charitatívneho večera spolu s reláciou v Siedmom nebi. Štandardný slot pre Jenny však bude streda, po novej časti Nového života.

Kto vyšiel z tohto boja víťazne? Odpoveď nie je jednoznačná, keďže čo do počtu divákov, každá z televízií uhrala veľmi zaujímavé a atraktívne výsledky. Najspokojnejšie môže byť však Markíza, tá stále boduje v strategickej cieľovke 12 – 54 so Superstar. Tretia kastingová epizóda vyskočila do značných nadpriemerov. Uhrala až 10,7% sledovanosť s trhovým podielom na úrovni 26.8%. Vynovená Superstar boduje s každou jednou epizódou. Celkovo spevácku šou pozeralo, v skupine 12+, 484-tisíc divákov.

Rovnako neochvejne sa správa aj Hniezdo. Seriál z dielne RTVS skalopevne týždeň, čo týždeň prináša pre telerozhlas rekordné hodnoty. V nedeľu to nebolo inak. Epizóda vysielaná 1. marca zas a znova potvrdila trend sledovanosti nad 500-tisícovou hranicou. Najnovšiu časť sledovalo až 528-tisíc Slovákov. V komerčnej cieľovke Jednotka dosiahla 16,3% podiel na trhu.

Jojka uviedla svoju novú lekársku drámu bez reklamných brejkov, čím si zabezpečila pozornosť divákov. Celkovo si Jenny pustilo 436-tisíc divákov, medzi mladšími divákmi nový seriál uhral 17,2% podiel na trhu. Dramatický seriál, čo do počtu divákov, sa vyrovnáva výkonu Nového života, avšak percentuálne je nižšie.

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #RTVS #Superstar #televízia JOJ #oseriáloch #televízia Markíza #seriál Jenny #seriál Hniezdo