Príbeh sleduje rodičov, učiteľov a žiakov v škole s pokrokovým riaditeľom, ktorý zaviedol moderný systém vzdelávania, ktorý však so sebou prináša úplne iné fungovanie, než na aké sú všetci zvyknutí. Hlavnou hrdinkou je Hana, ktorá sa po rozvode presťahuje k matke a svoju dcéru prihlási na školu, na ktorú kedysi jej mama chodila. Tá sa však medzičasom poriadne zmenila. Bola raz jedna škola vychádza z holandského seriálového fenoménu De Luizenmoeder (Lice Mother), ktorý na miestnej obrazovke, a rovnako v online, zaznamenal absolútne rekordy sledovanosti aj so 40% podielmi na trhu.
Jojka ponúkla seriál až v závere pracovného týždňa, keďže pondelky patria Inkognitu a ďalšie tri dni Novému životu. Začiatok víkendu na televíznych obrazovkách sa skôr nieslo v znamení kvíz šou. Na Markíze skôr divácky nefunguje Dobre vedieť!, ktoré v roku 2020 získalo tento slot, na RTVS sa vrátila s ďalšou sezónou šou Čo ja viem. Jojka piatky nahradila filmy práve novým seriálom.
Bola raz jedna škola bola jednoznačnou jednotkou na trhu. Pri obrazovkách celkovo sedelo až 385-tisíc divákov. V číselnom prevedení je to 8,2% sledovanosť s trhovým podielom 18% stala najsledovanejším nespravodajským primetimovým programom. Jednou z najsilnejších cieľových skupín boli ženy vo veku 35 – 44 rokov (sledovanosť 12,1%, podiel na trhu 24,5%).
Zmena konkurenčného prostredia mala za následok, že utrpela najviac RTVS. Jej šou výrazne klesla k hranici 370-tisícového publika. Výkon sa skĺzol z polmiliónovej méty. Klasicky na Markíze nefunguje Dobre vedieť!, televízia sa musela zmieriť s pozíciou trojky na trhu. Práve záver pracovného týždňa je najväčší problém Markízy.