Novinku Hniezdo RTVS uviedla 12. januára a už prvá epizóda priniesla obrovské prekvapenie. Jednotka prepisovala svoje rekordy. Úvodná časť mala za sebou doteraz najlepší štart zo všetkých pôvodných seriálov, ktoré televízie uvádza od roku 2014. V skupine 12+ si celkovo premiérovú epizódu pozrelo až 470-tisíc divákov, čo predstavovalo až 19,8% podiel na trhu. RTVS bola jednotkou na trhu.
Vyzerá to tak, že tvorcom sa podarilo trafiť klinec po hlavičke a priniesť seriálovú alternatívu voči seriálom z dielne Markízy a Jojky. Hniezdo prinieslo doteraz tabuizovanú tému neplodnosti mladých párov, ale problematiku adopcií. Ťažká téma si však získava cveng a srdcia slovenského publika.
Naplno zabodovala aj druhá epizóda vysielaná počas nedele. Výkon seriálu, nateraz, nepotvrdil klasický trend klesajúcej sledovanosti po prvej epizóde, keď sa začne kryštalizovať stabilné publikum a odchádzajú tí, ktorých k prvej časti prilákala prirodzená zvedavosť. Najnovšia epizóda dokonca prilákala nových divákov.
Celkovo si pokračovanie spletitého príbehu troch manželských párov pozrelo až 493-tisíc Slovákov, čo predstavuje nárast o 23-tisíc divákov. Hniezdo je tak najúspešnejším seriálovým projektom, spomínaná epizóda bola najsledovanejším programom z celej RTVS z celého týždňa s výnimkou športových prenosov. V skupine 12+ seriál dosiahol trhový podiel na úrovni 20,6 percenta.
V strategickej cieľovke 12 – 54 Hniezdu takisto pribudli mladší a pre reklamných inzerentov atraktívnejší diváci. Nová epizóda prilákala o 45-tisíc divákov viac v tejto skupine. Dosiahla 7% sledovanosť s trhovým podielom okolo 17%.
Aj napriek tomu RTVS nebola jednotkou na trhu. V nedeľu večer televíznym obrazovkám kraľovala Jojka, ktorej absolútne vyšla filmová premiéra. Film Wind River si celkovo pozrelo až 654-tisíc divákov.
Každopádne Hniezdo výraznejšie rezonuje a podľa výkonu dvoch úvodných epizód je jasné, že Slovensko spoznalo nový seriálový hit. Dosahované hodnoty totiž nedosahujú žiadne slovenské seriály, ktoré sa aktuálne vysielajú.