Hľadať
Notifikácie 📣

Chceš dostávať čerstvé novinky?

Sledujte nás
Nastavenia súkromia

Takto chránime tvoje údaje - GDPR

domov O seriáloch Televízia

Nič si nedarovali! Vyhrotený boj o divákov Markízy a Jojky vyhral...

Prvý povianočný pondelok bol v znamení veľkého stretu komerčných televízií. Kým Jojka štartovala svoj prvý ťažiskový seriál pre prvé mesiace tohto roka, Markíza vytasila megafilm. Večer sa tak niesol v znamení jojkársky Nový život verzus markizácke Fantastické zvery.

09.01.2020 07:00
fantastické zvery, nový život, Foto:
Veľký súboj programov sa skončil remízou. Markíza a Jojka si divákov podelili.
debata

Televízia Markíza operatívne ešte tesne pred Vianocami vsunula do programu slovenskú premiéru prvého dielu novej čarodejníckej série zo sveta Harryho Pottera, keď už bola jasné, že Jojka vyrukuje s novým seriálom v pondelok 6. januára. Navyše filmy s Harrym Potterom boli a ešte v januári budú súčasťou programovej ponuky Markízy, takže Fantastické zvery boli prirodzeným ťahúňom.

Navyše lákavá filmová premiéra mala poslúžiť na odpútanie pozornosti divákov od Jojky. Ako to nakoniec dopadlo? Kto tento boj vyhral? Obe stanice sa chvália veľkým víťazstvom, pravdou však je, že tento súboj sa skončil remízou a rozdelením divákov.

Kým Markíza tradične boduje v strategickej cieľovke 12 – 54, teda medzi mladším publikom, Jojka ťaží v kategórii 12+. V tomto duchu sa rozlúskol aj boj o diváka. Markíza s filmom bola jednotkou medzi mladšími, Jojka s novým seriálom zvíťazila v celkovom publiku. Suma summarum, televízie si divákov a úspechy podelili.

Prvý film zo séria Fantastické zvery uhral v cieľovke 12 – 54 nadpriemernú 11.2 percentnú sledovanosť s trhovým podielom 27.5%. Nový život na Jojke v tejto skupine zaostal, získal, aj tak veľmi slušné hodnoty, 9.8% sledovanosť s trhovým podielom 22.8%.

V cieľovej skupine 12+ bola situácia iná. Tam prvá špeciálna dvojepizóda Nového života prilákala k televíznym obrazovkám až 544-tisíc divákov, kým film na Markíze si pustilo 431-tisíc Slovákov. Markíza sa chváli výsledkom, že z tohto počtu až 347-tisíc spadalo do komerčnej cieľovky 12 – 54, čím výrazne zaujal medzi mladšími divákmi a v obchodne relevantnej skupine.

Naopak Jojka sa chváli, že nový seriál zaujal najviac ženskú časť publika. Diváčky vo vekovom rozmedzí 45 – 54 rokov zaznamenali najvyššiu, vysoko nadpriemernú sledovanosť, a to až na 17.5%. Zaujímavé hodnoty zaznamenala Jojka aj v kategórii mladší žien vo veku 35 až 44 rokov, v ktorej sa sledovanosť vyšvihla na 15.7%.

Seriál Nový život Fotogaléria - 15 fotiek Všetky fotky
Simona Kollárová, Alexander Bárta a Henrieta...

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #televízia JOJ #Fantastické zvery a ich výskyt #oseriáloch #televízia Markíza #seriál Nový život