Markíza v roku 2020: Divákov zavalí overenými formátmi, chystajú sa aj veľké novinky

, 26.11.2019 07:00

Televízna sezóna 2019/2020 je v plnom prúde a kým finišuje jej jesenná časť, stanice predstavujú svoje plány aj na nasledujúci rok. Televízia Markíza nenecháva nič náhodu a pokračuje v dobre rozbehnutej stratégii s produkovaním overených seriálov a relácií a k nim sa čoskoro pridajú aj novinky, niektoré z nich možno nazvať ambicióznymi.

Diváci sa aj na budúci rok môžu tešiť na svoje obľúbené seriály. Nebudú chýbať megaúspešní Oteckovia, ktorí naďalej bodujú v rebríčku sledovanosti a neohrozene dominujú podvečernému slotu. Stabilne sa ich trhové podiely pohybujú okolo 35%. Ešte počas tohtoročnej jesene stanica avizovala, že so svojim denným seriálom má veľkolepé plány a určite sa zdrží vo vysielaní aj v roku 2020. Istá teda je piata a šiesta séria.

Vznik premiérových epizód majú istý aj Susedia, ktorí sa stali neoddeliteľnou súčasťou pondelkových večerov. Ich sledovanosť je stále, rovnako ako pri Oteckoch, neotrasiteľná. Pravidelne nové časti sú jednotkou na trhu, seriál boduje v strategickej cieľovke 12 – 54, v ktorej poráža aj konkurenčné jojkárske Inkognito. Bláznivé príbehy obľúbených postavičiek budú divákov sprevádzať na jar aj jeseň 2020.

O tom, že komediálny seriál Horná Dolná je absolútny fenomén na obrazovkách, netreba pochybovať. Slovenskí zábavychtiví diváci stále nemajú dosť, čoho dôkazom sú aj čísla sledovanosti. Premiérové príbehy plné sleduje v roku 2019 v priemere 368-tisíc divákov vo veku nad 12 rokov, pričom v cieľovej skupine 12 – 54 zaznamenáva seriál priemerný rating 8.4 % a trhový podiel 24.4 %. Nakrúcanie nových častí pokračuje aj naďalej a Horná Dolná zostáva súčasťou obývačiek aj v nasledujúcom ro­ku.

Absolútnym hitom tohtoročnej jesene bola lekárska dráma Sestričky. Desaťdielna druhá séria lámala vlastné rekordy sledovanosti a dojemné príbehy personálu a pacientov opantali divákov. Najmä druhá polovica série zaznamenala markantný vzostup obľúbenosti a oproti štartu sa výkon zvýšil približne o 150-tisíc divákov. Priemerný rating druhej série bol na úrovni 8.4 % s trhovým podielom 23,7 % v cieľovej skupine 12 – 54. V priemere si ich pustilo 416-tisíc divákov starších ako 12 rokov. Tretia séria je istá.

Slovensko dostane vlastnú adaptáciu seriálu Pán...
Slovensko dostane vlastnú adaptáciu seriálu Pán profesor, ktorý v Nemecku slávi veľké úspechy. Autor: TV Markíza

Nové seriály

Už dlhší čas sa šepkalo, že Markíza rozšíri svoju ponuku seriálov. Zvesti sa potvrdili a televízia avizuje vznik dokonca dvoch. Opäť pôjde o adaptáciu zahraničných námetov podobne ako pri Sestričkách alebo Oteckoch. Čoskoro by sa vo vysielaní mala objaviť novinka Pán Profesor a Klub červených náramkov.

Je nezrelý, chaotický, impulzívny a nedisciplinovaný. Napriek tomu, že je už v strednom veku, ešte nikdy na seba neprevzal žiadnu vážnu zodpovednosť. No aj tak sa práve on stal učiteľom, ktorý má nekonvenčné učebné metódy a urobí čokoľvek, len aby pomohol študentom. Strata domova, kriminalita mladistvých, poruchy príjmu potravy, žiaden problém pre neho nie je príliš zložitý. Žiaci však nie sú jeho jedinou starosťou. Škrty v rozpočte, komplikovaní rodičia aj leniví učitelia ho často nútia bojovať za to, čo je správne – v triede aj mimo nej. Nedôvera kolegov v ňom prebudí bojovného ducha a rozhodne sa im dokázať, že to zvládne.

Pán profesor je slovenskou verziou mimoriadne úspešného nemeckého seriálu s pôvodným názvom Der Lehrer. Televízia RTL od roku 2009 odvysielala už 7 sezón seriálu, pričom stále dosahuje nadpriemernú sledovanosť. Od roku 2018 sa formát vysiela v Maďarsku, pribudlo aj Rumunsko.

Na obrazovky Markízy mieri aj nový seriál -...
Na obrazovky Markízy mieri aj nový seriál - Klub červených náramkov. Autor: TV Markíza

Druhou avizovanou novinkou je opäť seriál z lekárskeho prostredia. Klub červených náramkov je slovenská adaptácia seriálového hitu plného veľkých emócií. Klub červených náramkov je príbehom priateľstva, prekonávania prekážok a vôle žiť. Na rozdiel od väčšiny seriálov z nemocničného prostredia nie sú hlavnými postavami lekári, ale ich pacienti: deti vo veku od 8 do 17 rokov, ktoré napriek svojej chorobe majú rovnaké starosti ako ich zdraví rovesníci, a tú istú túžbu smiať sa, milovať a objavovať svet. Sila priateľstva a zmysel pre humor im dodávajú silu bojovať so svojimi vážnymi diagnózami.

Diváci budú mať možnosť sledovať, ako si deti zvykajú na spoločný život v nemocnici, ale tiež ako ich hospitalizácia zmení životy ľudí okolo nich – ich rodín, lekárov a priateľov. Klub červených náramkov je nakrútený podľa katalánskeho originálu s názvom Polseres vermelles, kvalitu pôvodnej predlohy si v ostatných rokoch všimli televízie po celom svete. Veľký úspech zožali adaptácie seriálu v Nemecku a vo Francúzsku, lokálne verzie si mohli vychutnať aj diváci v USA, Taliansku, na Ukrajine, či v Rusku.

Zo zahraničných seriálov sa diváci Markízy môžu tešiť na nové sezóny hitu NCIS – Námorný vyšetrovací úrad alebo Kobra 11.

Obľúbené stálice pokračujú

Neodmysliteľnou súčasťou vysielania Markízy sú jej spravodajské a lifestylové relácie. Aj v budúcom roku nebude na obrazovkách chýbať Teleráno, magazín Reflex, Televízne noviny, Na telo, Smotánka, špeciálne vysielanie k parlamentným voľbám. Športovo naladených divákov poteší odvysielanie finále Ligy Majstrov.

Na obrazovky sa dostane aj najnovšie...
Na obrazovky sa dostane aj najnovšie spracovanie Krotiteľov duchov v ženskom podaní. Autor: TV Markíza

Filmy

Markíza nerezignuje ani na filmovú ponuku. Na uvedenie čaká český film Ženy v běhu, fanúšikov Harryho Pottera poteší film Fantastické zvery a ich výskyt, nebude chýbať najnovšie spracovanie o obrej opici – Kong: Ostrov lebiek. Z ďalších titulov je to Kráľ Artuš: Legenda o meči, Wonder Woman, Bociany, Geostorm alebo najnovší Krotitelia duchov.

Relácie

Od februára 2020 na obrazovky znova vtrhne najslávnejšia a najúspešnejšia hudobná talentová šou na svete. Po dvojročnej pauze Česko a Slovensko bude hľadať novú Superstar. Na jeseň 2020 sa vráti imitačná šou Tvoja tvár znie povedome so šiestou sériou. Piata séria vysielaná počas tohtoročnej jesene zaznamenala najmenší divácky ohlas, aj napriek tomu sa rozhodla televízia pokračovať vo vysielaní a nedať tomuto formátu pauzu.

Vo svojej najlepšej forme za posledné roky je reality-šou Farma. Tá má istú dvanástu sériu. Priemerný trhový podiel šou je na úrovni 23,0 % v obchodnej cieľovej skupine 12 – 54 a v priemere ju sleduje 326-tisíc divákov starších ako 12 rokov. Výrazná inovácia formátu počas poslednej sezóny sa síce takmer úplne odklonila od pôvodného námetu a jedenásta séria pripomínala kontajnerovú reality-šou Big Brother, diváci však relácii zostali verní a postarali sa o nárast krivky.

Svoje v miesto v programe má garantovaná aj tretia séria šou o chudnutí – Extrémne premeny. Druhá séria Extrémnych premien dosahuje na Markíze v priebehu jesene 2019 vynikajúce výsledky sledovanosti. V obchodne podstatnej cieľovej skupine 12 – 54 šou zaznamenáva priemerný rating 7.9 % a trhový podiel 25.1 %. V priemere ju sleduje 363-tisíc divákov vo veku nad 12 rokov.

Adelu Vinczeovú uvidia v diváci v pokračovaní šou 2 na 1, ktorú moderuje spolu s Danom Danglom a pokračovať bude aj Chart Show. Návrat na obrazovky čaká aj kvíz-šou Dobre vedieť! s Rasťom Sokolom, Jurajom Kemkom a Vladom Kobielskym.

Na jar čaká divákov už šiesta federálna Superstar.
Na jar čaká divákov už šiesta federálna Superstar. Autor: TV Markíza

Nová relácia

Veľkou novinkou v roku 2020 bude šou Svadba na prvý pohľad. Odvážni nezadaní, ktorí v minulosti vyskúšali všetky možné spôsoby randenia, a stále nenašli toho pravého či tú pravú, sa prihlásili do nášho sociálneho experimentu. Výber svojho životného partnera nechali na odborníkov z oblasti psychológie či biológie. Tí zo všetkých nezadaných záujemcov po náročných testoch vytvorili tri páry. Na troch sobášoch sa tak tri nevesty v krásnych svadobných šatách, pred zrakmi svojich najbližších, uvidia so svojimi partnermi po prvý raz v živote. Po sobáši ich čaká svadobná cesta a štyri týždne spoločného života v jednej domácnosti. Po ukončení tohto experimentu sa každý pár rozhodne či spolu ostanú, alebo pôjde každý z nich svojou cestou. Svadba na prvý pohľad vzniká na základe licencie podľa pôvodného formátu s názvom Married at First Sight,

© AUTORSKÉ PRÁVA VYHRADENÉ

#TV Markíza #oseriáloch
Sleduj najnovšie články na našom Facebooku