Oteckovia to predsa vedia lepšie! Štart 4. série prekvapil výkonom

, 09.09.2019 07:00
oteckovia, fašiang, tuma, kobielsky, deák,
Oteckovia sa vrátili po letnej pauze a nepredviedli svoj najlepší výkon. Autor:

Pred týždňom televízia Markíza vo veľkom spustila novú televíznu sezónu. Po letnej pauze sa vrátili aj obľúbené seriály a relácie. Prví do boja išli Oteckovia, tí sa vrátili hneď v pondelok 2. septembra do svojho tradičného podvečerného slotu.

Televízia vo veľkom začala vysielanie už štvrtej série, ktorá potešila divákov s upravenou úvodnou znelkou. Keďže sa medzičasom odohrali zmeny v obsadení seriálu, tvorcovia museli reagovať. Po novom v znelke už neuvidíte Mary Bartalos alias Lindu. Jej príbeh sa v seriáli skončil v marci 2019, keď sa odsťahovala do Košíc. Pravým dôvodom bolo jej tehotenstvo a následná kariérna prestávka.

Rovnako z obrazu zmizla aj Natália Puklušová ako Peťuška. Jej odochod bol, údajne, poriadne turbulentný a pre jej nedôslednosť a nepripravenosť ju z príbehu narýchlo vyškrtli. Naopak pribudol Ján Koleník, spolu s Kristínou Vaculik-Turjanovou a deťmi.

Oteckovia sú pre Markízu záruka nadpriemernej sledovanosti, každá jedna séria dosiahla mimoriadny úspech, výnimkou nebola ani jarná, tretia séria. Markíze sa naplno podarilo etablovať formát denného seriálu do slovenských domácností a stabilne sa výkon Oteckov pohybuje medzi 35 – 40-percentným trhovým podielom. Neotrasiteľne si nové epizódy púšťalo medzi 400 až 500-tisíc Slovákov.

Zahanbiť sa nenechalo ani finále tretej série. To prilákalo, aj napriek prirodzenému odlivu divákov vďaka priaznivému počasiu, v kategórii 12+ 320-tisíc divákov. V obchodne relevantnej skupine 12–54 boli Oteckovia jednotkou a najsledovanejším programom dňa s ratingom 5.6% a trhovým podielom 35.8%.

Práve preto štart najnovšej série „prekvapil“ v negatívnom slova zmysle. K televíznym obrazovkám si v čase vysielania sadlo menej divákov, ako sú Oteckovia a Markíza zvyknutí. Seriál podal omnoho lepšie výkony. V komerčnej cieľovke 12 – 54 uhrali „len“ 7-percentný rating a trhový podiel na úrovni 33%.

Hoci stále ide o nadpriemery, je to pokles oproti finále tretej série a výrazný pokles oproti hodnotám, ktoré dosahoval v minulosti. Dá sa predpokladať, že ide len o ťažší rozbeh a Oteckovia veľmi rýchlo nájdu svoju pôvodnú kondičku. Konkurenčná šou o varení na Jojke, štandardne, nemala šancu oproti Oteckom. Získala podiel len 12% a 2.5% sledovanosť.

© AUTORSKÉ PRÁVA VYHRADENÉ

#televízia Markíza #Oteckovia #oseriáloch
Sleduj najnovšie články na našom Facebooku