Hľadať
Notifikácie 📣

Chceš dostávať čerstvé novinky?

Sledujte nás
Nastavenia súkromia

Takto chránime tvoje údaje - GDPR

domov O seriáloch Televízia

Rex, Dušo aj Zapadákov. Markíze zhoreli letné reprízy ako fakľa

Letné obdobie nielen pre slovenské televízie znamená zmenu ponuky programov. Drahé výpravné šou a premiérová vlastná tvorba ide do úzadia a na scénu prichádzajú reprízy a lacnejšie programy. Hoci televízie vždy bojujú o priazeň diváka, v lete tento boj nie je až taký vyostrený, lebo stanice vopred rátajú s nižšími hodnotami ako počas hlavnej sezóny. To však neznamená, že by sa rezignovalo na dosiahnutie čo najvyššej sledovanosti, avšak treba na to atraktívnejšiu ponuku.

08.07.2019 07:00
rex, juraj bača, komisár rex, Foto:
Slováci neprišli Rexovi na chuť ani počas repríz. Spomedzi trojice seriálov však obstál najlepšie.
debata (2)

Touto cestou sa nevybrala televízia Markíza, ktorá od začiatku júla „ponúkla“ divákom počas pondelkov náhradu za komediálny blok skladajúci sa zo Susedov a Kuchyne. Počas letných prázdnin v tomto slote nasadila, otázne je prečo, svoje najmenej úspešné seriály posledných rokov. Večer štartuje slovenská adaptácia Rexa, ktorá je kvalitatívne na tom najlepšie, však už počas prvého vysielania na jeseň 2017 nezožala úspech, aký si televízia zrejme predstavovala.

Po Rexovi sa vysiela Detektív Dušo, ktorý je najväčším prepadákom roka 2018 a aby toho nebolo málo, večer uzatvára komediálny seriál Divoký Zapadákov. Dušo sa počas premiér aspoň dovysielal do konca, Západákov nie.

Hneď prvý test vo vysielaní minulý týždeň však Markíze nevyšiel. Rex dosiahol len 12% podiel na trhu, ostatné dva seriály boli na tom ešte horšie a ledva sa „vyšplhali“ len k hranici desiatich percent. Tieto hodnoty sú hlboko podpriemerné a dá sa predpokladať, že toto zloženie programov nemá šancu vydržať vo vysielaní a televízia siahne po operatívnej zmene programu.

Katastrofálne výsledky pomohli jojkárskemu Inkognitu, ktoré napriek reprízovým vydaniam dosiahlo nadpriemerné hodnoty. Prvá časť dosiahla vyše 22% podiel na trhu, nasledujúca sa prehupla cez 23%. Celkovo uprednostnilo Jojku pred Markízou 468-tisíc divákov.

© Autorské práva vyhradené

2 debata chyba
Viac na túto tému: #oseriáloch #Rex #Detektív Dušo #televízia Markíza