Markizácka Kuchyňa nenápadne uspela s druhou sériou. Bude pokračovať?

, 28.06.2019 07:00
seriál kuchyňa, kuchyňa,
O ďalšom osude Kuchyne Markíza nateraz mlčí. Autor:

Podobne ako minulú jar, tak aj túto Markíza spojila dva komediálne seriály do silného tandemu. Susedia znova potiahli druhú sériu Kuchyne a slovenskí diváci to vo veľkom sledovali.

Kuchyňa aj minulý rok bola slabšia ako Susedia, ale dedila podstatnú časť divákov. Počas prvej série si Kuchyňa dokázala udržať veľmi slušné trhové podiely pohybujúce sa medzi 17 – 21% v cieľovke 12+. V počte divákov sa krivka pohybovala medzi hranicami 330 – 420-tisíc divákmi v závisloti od jednotlivých epizód.

Oveľa atraktívnejšie čísla uhrala prvá séria v strategickej cieľovke 12–54. Tam sa trhové podiely pohybovali medzi 23.5 – 28% trhového podielu. Počet divákov osciluje 204 – 304-tisícmi divákov. Kuchyňa mala to šťastie, že v tejto obchodne dôležitej skupine divákov dosahovala vysoké hodnoty v porovnaní s 12+. Preto nebolo prekvapením, keď na jeseň 2018 televízia oznámila štart nakrúcania aj druhej série. Tá sa dostala do vysielania počas tohtoročnej jari.

Druhá séria sa uviedla so skvelou 8-percentnou sledovanosťou a trhovým podielom 25.3% v obchodne relevantnej skupine 12 – 54. V skupine 12+ si celkovo začiatok druhej série nenechalo ujsť 350-tisíc Slovákov. Nové pokračovanie sa tak začalo mimoriadne sľubne. Pre porovnanie, prvá séria štartovala s ratingom na úrovni 9,2% a s podielom 25,5%, druhá klesla na 7.7% rating a 27.4% trhový podiel. Medziročný prepad nebol až taký markantný.

Druhá epizóda druhej série nadviazala na svoju úspešnú premiéru s ratingom 7.2 % a trhovým podielom 24.2 % v cieľovej skupine 12 – 54. Na podobných hodnotách sa Kuchyňa pohybovala počas vysielania celej druhej série, čím nenápadne bez väčšieho povyku potvrdila svoj úspech.

Najnovšia séria sa lúčila s divákmi spolu so Susedmi, teda v pondelok 10. júna. Kým však Susedia majú isté pokračovanie, Markíza o tretej sérii Kuchyne – nateraz – mlčí. Bolo by však nemilým prekvapením, keby od tohto formátu upustila a stopla by pokračovanie.

Podobne ako Susedom, tak aj Kuchyni pri finále klesla sledovanosť, čo je opäť prirodzeným javom pred nastupujúcim letom a potenciálni diváci trávia svoj čas inak, ako sledovaním televízie. Aj napriek tomuto faktu, finále druhej série bolo druhým najsledovanejším programom v strategickej cieľovke 12 – 54, čím opäť seriál potvrdil silnú pozíciu v tejto obchodne dôležitej cieľovej skupine, podobne ako prvá séria. Posledná epizóda dosiahla slušný 6.3% rating a 22.1% trhový podiel. Celkovo si sadlo k obrazovkám 262-tisíc Slovákov.

Samo Spišák a
		Marián Čekovský v seriáli Kuchyňa.
Martin Dejdar v seriáli
		Kuchyňa.
+4Seriál
		Kuchyňa.

© AUTORSKÉ PRÁVA VYHRADENÉ

#oseriáloch #seriál Kuchyňa #televízia Markíza
Sleduj najnovšie články na našom Facebooku