Markíza si vydýchla. Susedia sa vrátili aj s rekordnou sledovanosťou

, 07.03.2019 07:00
susedia,
Susedia sa vrátili so šiestou sériou a sledovanosť vystrelila na vrchol. Autor:

Televízia Markíza od pondelka posilnila svoju vysielaciu štruktúru o premiérové časti svojich obľúbených seriálov. V hlavnom vysielacom čase hrali prím Susedia.

Tí sa predstavili už v šiestej sérii a po dvoch mesiacoch tak nahradili Autoškolu, ktorú Markíza nasadila na január a február. Bláznivá komédia od tvorcov Hornej Dolnej divákov nezaujala a tak sa televízia osem týždňov trápila, a musela sa zmieriť, s nelichotivými výsledkami sledovanosti, na ktoré nie je zvyknutá.

V priemere si v skupine v strategickej skupine 12 – 54 púšťalo Autoškolu 229-tisíc Slovákov s trhovým podielom 20%. V skupine 12+ to bolo potom 308-tisíc divákov, s podielom 13.9%. Susedia počas roku 2018 dosahovali diametrálne odlišné výsledky.

Štart novej generácie si 1. januára 2018 pozrelo v cieľovej skupine 12 – 54 až 724-tisíc divákov pri trhovom podiele až 45,1 percenta. Ešte úspešnejší boli v skupine 12+, kde sitkom zaznamenal miliónový štart. Celkovo si televíziu zaplo 1 056 000 ľudí (38,3 %). Len necelý mesiac vo vysielaní stačil na to, aby Markíza oficiálne potvrdila, že chce so Susedmi pokračovať aj naďalej. Pôvodne desaťdielna séria sa rozšírila na celkový počet 25 a seriál bol na obrazovke pol roka bez prestávky.

Zimné mesiace boli pre sitkom ešte úspešne. Ich výkon bol stále vysoko nadpriemerný a pravidelne obsadzovali post najsledovanejšieho programu dňa. Celkový počet divákov však klesal. Po období stabilných 600-tisíc divákov sa s príchodom jari museli zmieriť s pol miliónovou diváckou základňou.

Jar a príchod priaznivého počasie patrili k najväčším neúspechom tohto sitkomu. Trhové podiely, ale celková sledovanosť išla pochopiteľne dole, keďže Slováci sa prirodzene presúvali od obrazoviek von. V júni Susedia končili očividne kreatívne vyčerpaní. Rozlúčilo sa s nimi čosi viac ako 400-tisíc divákov.

Piatu sériu, ktorá odštartovala na jeseň s výrazne menším počtom epizód. Susedia sa vrátili oddýchnutí a niekoľkomesačná pauza im viac ako prospela. V priebehu jesene a aktuálnej piatej série Susedia presvedčili 100-tisíc divákov, aby sa k nim vrátili. Výkon seriálu sa počas jesene vrátil na úrovne z konca zimy a každý pondelok pravidelne lákali priblížne 500-tisíc Slovákov.

Susedia si užívajú
		letný oddych, na jeseň
		sa...
"Návratová"
		séria Susedov mala nakoniec
		25...
+8Ani po
		desiatich rokoch neopadol záujem
		o...

Pôvodne sa Susedia mali vrátiť hneď v januári, televízia však pristúpila k zmene a do stabilného slotu vyslala Autoškolu. Susedia tak mali trojmesačnú prestávku, počas ktorej ich sila ešte vzrástla. Diváci Autoškolu neprijali a o to viac očakávali návrat komediálnej stálice.

Tento trend sa potvrdil. Celkovo si štart šiestej série pozrelo 519-tisíc Slovákov. Prvá epizóda sa stala najsledovanejším programom dňa zo všetkých televízií. V strategickej skupine 12 – 54 si pripísali 10.7% sledovanosť s trhovým podielom tesne nad hranicou 29 percent. Susedia tak okamžite napravili reputáciu pondelkovému slotu, ktorý bol počas úvodných mesiacov tohto roka výrazne oslabený.

© AUTORSKÉ PRÁVA VYHRADENÉ

#televízia Markíza #susedia #oseriáloch
Sleduj najnovšie články na našom Facebooku
Ponuky zo Zľavy.Pravda.sk