Hľadať
Notifikácie 📣

Chceš dostávať čerstvé novinky?

Sledujte nás
Nastavenia súkromia

Takto chránime tvoje údaje - GDPR

domov O seriáloch Televízia

Markizácka Autoškola sklamala vo všetkých smeroch, prichádzajú Susedia

Celkovo osem pondelkov počas januára a februára na Markíze patrili komediálnej Autoškole, pričom vysielanie nového seriálu sa nedá nazvať úspechom, avšak ani nie prepadákom z pohľadu sledovanosti.

04.03.2019 07:00
autoškola, seriál autoškola, Foto:
Zo seriálu Autoškola.
debata (11)

O kvalite akejsi ďalšej variácie Hornej Dolnej sa dá polemizovať, no diváci, ale aj recenzie dali jasný signál, že týmto smerom by sa trhový líder nemal vyberať. Kým na začiatku januára uhrala Autoškola svoj prvý a posledný najlepší výkon, ostatné týždne prinášali o poznanie nižšie, ale stabilné čísla.

Prvú epizódu Autoškoly celkovo sledovalo až 440-tisíc Slovákov a 19.9% podiel na trhu. V skupine 12 –54 dosiahla 10% sledovanosť a takmer 27 podiel na trhu. Druhá epizóda oproti tej prvej stratila až štvrtinu divákov. Celkovo si ju pozrelo 322-tisíc divákov, čo predstavuje 14.9% podiel na trhu. V obchodne relevantnej cieľovke 12–54 dalo v pondelok večer prednosť Markíze 238-tisíc divákov s trhovým podielom 20.9 percenta.

Seriál Autoškola Fotogaléria - 34 fotiek Všetky fotky
Zo seriálu Autoškola.

Štvrtá epizóda opäť viac nezaujala ako opak. V obchodne relevantnej cieľovke 12 – 54 dosiahla len 6.9 percentnú sledovanosť, v číselnom vyjadrení je to 217-tisíc divákov s trhovým podielom 19.1%. Oproti tretej epizóde si však seriál síce polepšil, celkovo však len nepatrne. V skupine 12+ si pozrelo ostatnú časť 284-tisíc Slovákov.

Druhá polovica vysielania sa niesla už v stabilnejšom trende a to v oboch cieľových skupinách. V skupine 12 – 54 bol preukázateľný rast ratingov a podielom na trhu. Vysielané časti neklesli pod hranicu 200-tisíc divákov a napríklad finále seriálu si pozrelo 225-tísíc mladších divákov s trhovým podielom 20.2 percenta.

V širšej skupine 12+ bola situácia obdobná. Tam sa dokonca posledné dve epizódy vyškriabali nad hranicu 300-tísíc divákov.

Suma summarum, Autoškola dieru do seriálového sveta nespravila. Z kvalitatívneho pohľadu chvalabohu. Aktuálna stávka televízii na komediálne seriály a nenáročnú jednoduchú zábavu je krátkozraká. Treba prinášať pestrejšiu paletu žánrov a kvalitatívnu a vizuálnu kvalitu.

V priemere si v skupine v strategickej skupine 12 – 54 púšťalo Autoškolu 229-tisíc Slovákov s trhovým podielom 20%. V skupine 12+ to bolo potom 308-tisíc divákov, s podielom 13.9%. Oficiálna správa z Markízy nateraz znie, že o pokračovaní Autoškoly sa aktuálne neuvažuje.

Už v pondelok večer prichádzajú Susedia s premiérovou šiestou sériou.

© Autorské práva vyhradené

11 debata chyba
Viac na túto tému: #oseriáloch #televízia Markíza #seriál Autoškola