Milenky sa vracajú na Markízu. Je v tom však háčik

, 10.01.2019 07:00
milenky, pauhofová, lišková, marcinková, norisová,
Televízia Markíza vracia do vysielania obľúbený seriál, ide o reprízu. Nové epizódy nie sú v pláne. Autor:

Televízia Markíza takmer po roku vracia do vysielania obľúbený seriál Milenky. Štvorica sympatických hrdiniek sa hlási opäť o slovo. Problémom však je, že ide o reprízu. Stále platí slovo tvorcov, že Milenky sa nových epizód nedočkajú.

Ako náplasť najmä pre fanúšičky má byť pripravovaný vianočný film so všetkými herečkami, dokonca by im mal robiť spoločnosť aj Tomáš Maštalír. Slovenská adaptácia britského námetu sa prihlási o slovo vždy vo štvrtok a to rovno v dvoch častiach za sebou. Milenky sa vo vysielaní zdržia len šesť týždňov a televízia chce touto reprízou vyplniť len hluché miesto počas zimnej vysielacej štruktúry. Pôvodne štvrtkové večery patrili seriálu Horná Dolná, tá sa vráti s novými epizódami neskôr.

Seriál, ktorý prilákal atraktívnu cieľovku však pokračovať nebude. Je to zaujímavý televízny paradox, keď diváci volajú po nových epizódach, seriál bol výkonný, tvorcovia však trvajú na bodke. Nechcú sa púšťať do príbehov, ktoré by konzervatívny slovenský divák nemusel prijať.

Podľa tvorcov sa zámerne pripravilo 12 epizód a príbeh sa nechal iba vo vzťahovej rovine. V britskej predlohe, z ktorej vychádza aj tá slovenská, sa v ďalších sezónach objavili zápletky, ktoré by v našich končinách mohli vyznieť príliš nereálne. Vzťahy sa ešte viac vyhrotili, dokonca prišlo aj na únos.

Dvanásťdielna dráma o štvorici nerozlučných priateliek si našla svoje publikum, v obchodne dôležitej cieľovke 12–54, v ktorej najmä počas druhej série bodovala. Spočiatku seriál nevedel konkurovať silným jojkárskym Prázdninám. Po ich skončení sa Milenkám podarilo vyjsť na piedestál. Najviac divákov prilákala samotná premiéra, celkovo ju pozrelo takmer 500-tisíc Slovákov. Neskôr výkon klesol na 400-tisíc a počas druhej série sa ich pravidelne púšťalo niečo vyše 300-tisíc divákov.

Táňa Pauhofová v
		seriáli Milenky.
Táňa Pauhofová v
		seriáli Milenky.
+12Zuzana
		Norisová v seriáli Milenky.

V prípade Mileniek išlo o zaujímavé čísla, pretože výkon ťahali viac mladší diváci, ako starší a to je sen každej televízie. Bežná slovenská prax je iná. Drvivú väčšiu programov skôr potiahne cieľovka 12+ a teda celkový počet divákov. Pre reklamných inzerentov je však lákavejšia mladšia cieľovka.

V priemere si každú časť pozrelo 368-tisíc divákov, s 7.5% ratingom a takmer 22% podielom na trhu v skupine 12–54. So seriálom sa koncom mája rozlúčilo 308-tisíc divákov. Dvanásta epizóda dosiahla 20% podiel na trhu.

VIDEO: Jedna z predstaviteliek „mileniek“ Táňa Pauhofová poskytla vlani rozhovor pre TV Pravda, kde hovorila aj o tom, aké je to „osudovo sa zaľúbiť“.

© AUTORSKÉ PRÁVA VYHRADENÉ

#televízia Markíza #oseriáloch #Milenky
Sleduj najnovšie články na našom Facebooku
Ponuky zo Zľavy.Pravda.sk