Jojke zlyhala seriálová stálica. Som mama má za sebou prvý neúspech

, 14.11.2018 07:00
som mama, kristína farkašová, kristína tormová,...
Z nakrúcania seriálu Som mama. Autor:

Jesenná seriálová sezóna v prípade Jojky nepatrí k tým najlepším. Počas týždňov sa ukázalo, že najviac zafungovala novinka Som mama, ktorá pravidelne prinášala neotrasiteľne stabilné výsledky sledovanosti. Až do minulého týždňa.

Minulá streda bola prvým veľkým zakopnutím vtipného seriálu o rodičovstve. Hlavná hviezda seriálu Kristína Tormová od prvej epizódy, dovtedy, lákala stabilný počet divákov. A to Som mama zažila aj zmeny v nasadení. Pôvodne Jojka ponúkala dve časti za sebou, keď však prepadla štvrtá séria Našich, televízia tento seriál presunula na stredu a zredukovala nasedenie seriálu Som mama.

Navyše ďalšia novinka – Ministri – prinášajú skôr vlažné výsledky a tak zo Som mama sa stala jediný seriálový úspech Jojky, ktorý presvedčil divákov, aby si v hojnom počte sadali k obrazovkám.

Prvú časť premiéry seriálu si celkovo pozrelo 333-tisíc Slovákov (trhový podiel 16.7%). V komerčnej cieľovke 12–54 Som mama zaujala 206-tisíc divákov, podiel 20.2%, čo Jojke stačilo, aby bola jednotkou na trhu. Druhá epizóda zaznamenala podobné čísla. V skupine 12–54 zostalo seriál sledovať 172-tisíc divákov (podiel 18.4%), celkovo to bolo 281-tisícové publikum (15.9% podiel).

V podstate na vlas rovnakých hodnotách sa pohybovali aj nasledujúce týždne a mesiace vysielania. Zo Som mama sa stal stabilný pilier, na ktorý sa televízia mohla spoľahnúť. Podiely oscilovali medzi 17 – 20%. Najsilnejšou priemernou cieľovou skupinou seriálu sú ženy vo veku 35–44 (s 11,2% sledovanosťou a 25,4% podielom na trhu) a ženy 45–54 (s 10,4% sledovanosťou a 19,9% podielom).

Michaela Čobejová a
		Ady Hajdu v seriáli Som mama.
Zuzana Kanócz a Ján
		Dobrík v seriáli Som mama.
+8Ján Dobrík v seriáli
		Som mama.

Preto nebolo prekvapením, keď veľmi rýchlo vyrukovala so správou, že sa intenzívne pripravuje aj druhá séria. Diváci a najmä diváčky sa preto s Kristínou Tormovou a jej seriálovými priateľmi budú stretávať v roku 2019.

Nepríjemne seriál zakopol až pred týždňom, keď krivka sledovanosti – nečakane – skĺzla na hodnoty, ktoré boli pre seriál doteraz cudzie. Najnovšie epizóda dosiahla len 5% sledovanosť a iba 15% podiel na trhu, teda je to medzitýždenný niekoľko percentný pokles.

© AUTORSKÉ PRÁVA VYHRADENÉ

#televízia JOJ #Som mama #oseriáloch #Kristína Tormová
Sleduj najnovšie články na našom Facebooku