Hľadať
Notifikácie 📣

Chceš dostávať čerstvé novinky?

Sledujte nás
Nastavenia súkromia

Takto chránime tvoje údaje - GDPR

domov O seriáloch Televízia

Zabudnite na Milenky. Slováci spravili z markizáckych Sestričiek hit jesene

Zdá sa, že po mesiaci novej televíznej sezóny je jasné, kto si získal srdcia slovenských divákov a kto nie. Najväčším seriálovým hitom sa stávajú Sestričky.

02.10.2018 07:00
debata
Kristína Svarinská v seriáli Sestričky. Foto: TV Markíza
sestričky, seriál sestričky, kristína svarinská, Kristína Svarinská v seriáli Sestričky.

Tie porazili v priazni divákov aj Milenky, ktorými Markíza na jar tohto roka odštartovala na svojich obrazovkách trend modernejších a nákladnejších produkcií. Hviezdne nabitá vzťahová dráma utvrdila žlto-modrú televíziu, že kvalitnejšia produckia priláka k obrazovkám aj mladších divákov a Sestričky tento trend len potvrdili.

Desaťdielnej prvej sérii sa zatiaľ mimoriadne darí a dokonca sledovanosť z týždňa na týždeň rastie a diváci si postupne zvykajú na programy, ktoré ich zaujali. Zaujímavosťou je, že práve nová lekárska dráma pomaly, ale iste presviedča svojimi kvalitami o tom, že sa diváci nemusia obávať ju vyskúšať.

Prvá epizóda uhrala remízu s operatívne dosadeným Talentom na Jojke. Začiatkom septembra seriál v komerčnej cieľovke 12–54 seriál vyhral so skvelým výsledkom. Sestričky si vtedy vybralo 283-tisíc divákov s trhovým podielom 25.2%. Markíza zvíťazila. Talentová šou na Jojke sa musela Sestričkám pokloniť, aj keď len veľmi tesne, druhú epizódu si pozrelo 264-tisíc divákov s podielom 25.1%. Jojka „prehrala“ v obchodnej cieľovke len o desatinu.

Seriál Sestričky Fotogaléria - 26 fotiek Všetky fotky
Jednu z hlavných úloh stvárni aj herečka...

O týždeň neskôr už bola úplne iné rozloženie konkurencie. Sestričky s prehľadom porazili novú sériu Našich, ktorých Jojka okamžite stiahla z vysielania. Slabá nábehová krivka spôsobila, že prepadli aj Ministri. Vytvoril sa teda priestor nato, aby slovenskí diváci dali prednosť Markíze.

Druhú epizódu uprednostnilo 245-tisíc divákov z komerčnej cieľovky 12–54 (trhový podiel 23,9%). V skupine 12+ to bolo 411-tisícové publikum s trhovým podielom na úrovni 21,2 %.

Tretia epizóda dokonca zaznamenala malý nárast divákov. Sledovanosť bola na úrovni 8.3% s trhovým podielom 24.2%. Markízu a Sestričky si zvolilo celkovo 415-tisíc Slovákov.

Na zlaté časy seriálu sa zablýskalo minulý týždeň, keď Sestričky dosiahli doteraz najvyššiu sledovanosť, predčili aj samotnú premiéru. Celkovo si štvrtú epizódu pozrelo 495-tisíc divákov, oproti predchádzajúcemu týždňu je to nárasť o neuveriteľných 80-tisíc. Seriál sa driape k 10% sledovanosti, ostatná epizóda uhrala 9.2% a trhový podiel až na úrovni 25.6%.

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #oseriáloch #televízia Markíza #seriál Sestričky