Televízny paradox. Som mama štartovala najslabšie, teraz je to jediná istota Jojky

, 26.09.2018 07:00

Tomu sa hovorí paradox. Druhá seriálová novinka Jojky, ktorá je určená pre špecifické publikum nakoniec bude najväčší hit tejto jesene, ktorá vytrhne televíziu z biedy.

Som mama nakoniec najviac boduje a je jedinou...
Som mama nakoniec najviac boduje a je jedinou seriálovou istotou Jojky. Autor: TV JOJ

Seriál Kristíny Tormovej nie je určený pre masy, to je každému divákovi jasné, keď si pozrel čo i len jednu epizódu. Som mama cieli na mladšie ročníky, ktoré sú fanúšikmi autorky a najmä sú im blízke témy o rodičovstve a majú istý nadhľad nad touto vážnou témou. Na túto skutočnosť sme upozorňovali už v našej prvej recenzii, kde sme podčiarkli tento fakt a najmä to, že k obrazovkám zrejme nebude lákať starších divákov, ktorí preferujú iné druhy seriálov.

Aj napriek tomuto faktu už samotná premiéra zaznamenala nadpriemerné hodnoty, hoci boli najmenšie zo všetkých seriálov, ktoré začiatkom septembra štartovali. Seriálu prospieva aj konkurečné rozloženie, na Markíze ide slabnúce Dobre vedieť, ktoré by malo v októbri vystriedať Chart Show, tá počas minulej sezóny rebríčky sledovanosti už tiež nebúrala. Som mama má preto priestor oslovovať potenciálnych divákov, ktorí možno váhali so sledovaním a seriál vyskúšali a zostali pri ňom.

Prvú časť premiéry seriálu si celkovo pozrelo 333-tisíc Slovákov (trhový podiel 16.7%). V komerčnej cieľovke 12–54 Som mama zaujala 206-tisíc divákov, podiel 20.2%, čo Jojke stačilo, aby bola jednotkou na trhu.

Z nakrúcania
		seriálu Som mama.
Z nakrúcania seriálu
		Som mama.
+12Z nakrúcania seriálu
		Som mama.

Druhá epizóda, štartujúca o 21:20, zaznamenala podobné čísla. V skupine 12–54 zostalo seriál sledovať 172-tisíc divákov (podiel 18.4%), celkovo to bolo 281-tisícové publikum (15.9% podiel). Počas druhého septembrového týždňa seriál uhral podobné hodnoty a veľmi rýchlo sa ukázalo, že má zrejme vernú divácku základňu, ktorá sa na seriál dlhšie chystala a čaká len na jeho vysielanie.

Tretí septembrový týždeň opäť potvrdil fakt, že Som mama bude nakoniec jediná záchrana Jojky, ktorá musí robiť programové zmeny a presúvať relácie nielen v podvečer, ale aj v hlavnom vysielacom čase. Na divácky nezáujem najviac doplatili Ministri, ktorí mali byť ťahúňom jesennej časti sezóny. Zrejme by málokto čakal, že toto žezlo preberie práve Som mama. Dobrý námet so správnym zacielením spravil svoje a dostavili sa výsledky.

Pred týždňom prvá vysielaná epizóda dosiahla 19% podiel na trhu, tá druhá dokonca uhrala najlepšiu sledovanosť od začiatku, trhový podiel sa vyšplhal až na 22% úroveň.

Opäť sa ukázalo, ako sú predpovede diváckych preferencií vrtkavé a zdanlivý hit pohorel a seriál, ktorý možno nikto netipoval na veľký hit sa ním naozaj stal a pomáha Jojke ako tak brzdiť neúspechy.

Michaela Čobejová a
		Ady Hajdu v seriáli Som mama.
Zuzana Kanócz a Ján
		Dobrík v seriáli Som mama.
+8Ján Dobrík v seriáli
		Som mama.

© AUTORSKÉ PRÁVA VYHRADENÉ

#televízia JOJ #Som mama #oseriáloch #Kristína Tormová #Kristína Farkašová
Sleduj najnovšie články na našom Facebooku
Ponuky zo Zľavy.Pravda.sk