Hľadať
Notifikácie 📣

Chceš dostávať čerstvé novinky?

Sledujte nás
Nastavenia súkromia

Takto chránime tvoje údaje - GDPR

domov O seriáloch Televízia

Som mama štartovala ako líder, avšak najslabšie zo všetkých seriálov

Pred týždňom televízia JOJ ponúkla divákom svoju druhú jesennú novinku Som mama, ktorá je inšpirovaná knihou od Kristíny Tormovej. Premiéra zaujala.

12.09.2018 07:00
som mama, kristína farkašová, kristína tormová,... Foto:
Premiéra seriálu Som mama zaujala divákov, Jojka bola jednotkou na trhu.
debata (1)

Kým počas minulotýždňovej premiérovej smršte sa premiéry konfrontovali, Som mama mala výhodu, že konkurečná Markíza počas stredy uvádzala haprujúcu kvíz šou Dobre vedieť a jojkárska novinka si ukradla pozornosť pre seba. Televízia ponúkla rovno špeciálna dvojdielnu premiéru a vybojovala si líderstvo.

Víťazstvo má však aj druhú stranu mince. Komediálny seriál o rodičovstve mal pri štarte najmenšie čísla zo všetkých nových seriálov, ktoré minulý týždeň štartovali. Viac divákov prilákali Sestričky, aj Ministri.

„Problémom“ seriálu, na ktorý sme upozorňovali aj v našej recenzii, je fakt, že zameraný na mladšieho diváka a viac sa na ňom zabavia fanúšikovia knižiek Kristíny Tormovej a mladší rodičia. Z dlhodobého hľadiska Som mama nebude zrejme lákadlom pre staršiu cieľovku, ktorá preferuje iný typ programov.

Hlavné postavy zo seriálu Som mama Fotogaléria - 11 fotiek Všetky fotky
Michaela Čobejová a Ady Hajdu v seriáli Som mama.

Prvú časť premiéry seriálu si celkovo pozrelo 333-tisíc Slovákov (trhový podiel 16.7%). V komerčnej cieľovke 12–54 Som mama zaujala 206-tisíc divákov, podiel 20.2%, čo Jojke stačilo, aby bola jednotkou na trhu.

Druhá epizóda, štartujúca o 21:20, zaznamenala podobné čísla. V skupine 12–54 zostalo seriál sledovať 172-tisíc divákov (podiel 18.4%), celkovo to bolo 281-tisícové publikum (15.9% podiel).

Priamou konkurenciou bolo markizáce Dobre vedieť, ktoré je najslabším článkom jesennej štruktúry Markízy a čoskoro ustúpi Chart Show s Adelou, ktorá by sa mala vrátiť už v októbri. Kvíz šou zaujala celkovo 328-tisíc divákov (podiel 16.6%). Problém je komerčná cieľovke 12–54, v ktorej si program pozrelo len 170-tisíc divákov (podiel 16.9%). Je očividné, že starší diváci, ktorí sa vyhli Jojke pomohli Dobre vedieť.

Verejnoprávna RTVS pred týždňom vysielala futbal, ten súboj komerčných staníc príliš neovplyvnil, skôr si ukradol pozornosť mužského publika. So športom RTVS uhrala 16% podiel na trhu.

© Autorské práva vyhradené

1 debata chyba
Viac na túto tému: #televízia JOJ #Som mama #oseriáloch #Kristína Tormová