Jojka seriál, ktorý by pokojne mohol dostať nálepku kontrovezrný, šikovne nezaradila do hlavného vysielacieho času, ale do druhého pásma, teda o 22:00. Vyhol sa tak konkurenčným Sestričkám a vytvoril sa priestor pre divákov, ktorí si nemuseli vyberať z dvoch programov.
Ministri, bezpochyby, svojou témou pútali pozornosť potenciálnych divákov ešte pred premiérou a prirodzená zvedavosť priniesla svoje ovocie. Televízia, výnimočne, zaradila ďalšiu premiérovú epizódu Česko Slovensko má Talent, od 11. septembra nastúpia Naši so 4. sériou. Talentová šou si zmerala sily so Sestričkami a bol to mimoriadne tesný súboj. V komerčnej cieľovke mala navrch markizácka dráma, v skupine 12+ zase Talent.
V čase vysielania Ministrov, Jojka bola jednoznačnou jednotkou na trhu. Premiéru nového seriálu si nenechalo ujsť 363-tisíc Slovákov s cieľovej skupine 12+. Trhový podiel bol na úrovni 22.6%. V komerčnej cieľovke sa trhový podiel vyšplhal na skvelých 25.2% pri počte 223-tisíc.
Ministri nedali šancu konkurečnej Farme na Markíze. Tá sa postupne prepadáva, reštartovaný formát, ktorý priniesol viaceré zmeny divákom zjavne nebavia. Farmu si pustilo len 151-tisíc mladších divákov (15,9%). V 12+ to bolo 277-tisíc Slovákov (15,8%).
Seriálová jeseň na Jojke sa teda rozbehla veľmi dobre. Nateraz upustila od dvojitého nasadzovania seriálov, ako počas minulej sezóny, čo malo za následok, že mnohé seriály sa v priebehu pár týždňov otočili na obrazovke a diváci ich neprijali.
Preto úplne nezažiarili Vlci, Semafor, ale aj Hotel. Každý zo seriálov mal svoju divácku základňu, vo väčšej miere však nezarezonovali.