Hľadať
Notifikácie 📣

Chceš dostávať čerstvé novinky?

Sledujte nás
Nastavenia súkromia

Takto chránime tvoje údaje - GDPR

domov O seriáloch Televízia

Pokračovanie Susedov nie je prekvapenie, búrali rebríčky sledovanosti

Už prvé tri série spred dekády sa tešili veľkej priazni divákov a Markíza ich pravidelne s úspechom reprízovala. Slovenskí diváci na Susedov nemohli zabudnúť. O pokračovaní sa hovorilo niekoľko rokov, pričom okrem osobnej roztržky medzi Andym Krausom a Petrom Marcinom bránilo fakt, že prvý menovaný zakotvil na niekoľko rokov v Jojke.

05.07.2018 07:00
susedia, Foto:
Susedia sa vrátili a dosiahli úspech. Markíza ďalšiu sériu plánuje na jeseň.
debata

Kraus sa stal dvorným scenáristom Jojky a okrem Paneláku vytvoril celý rad seriálov. Veľkým prekvapením bolo, keď sa objavila správa, že opúšťa televíziu na Kolibe a mieri do Markízy. Všetkým bolo jasné, že je len otázkou času, kedy sa objaví informácia o obnovení nakrúcania kultového sitkomu. A tak sa aj stalo.

Prvá epizóda sa vrátila, po viac ako desiatich rokov, 1. januára, a zbúrala všetky rekordy sledovanosti a stala sa najsledovanejším programom roka. Doteraz hranicu 1 056 000 divákov neprekonal žiadny program vysielaný v roku 2018. Prvá epizóda uhrala aj extrémy trhový podiel na úrovni 45%.

Rekordný výsledok už sitkom nikdy nezopakoval, po prvotnej zvedavosti národa sledovanosť začala postupne klesať a stabilizovať sa. Prvé mesiace sa premiéry pohybovali okolo 600-tisícovej hranice a 30% podiel na trhu. Susedia robili silnú nábehovú krivku aj novinku Kuchyňa, ktorá s trinástimi epizódami uhrala častokrát lepšie výsledky ako nákladnejšie Milenky.

Prvé prepady pod dovtedy neohrozenú hranicu 600-tisíc divákov sa začali epizódy prepadávať po prvýkrát v marci. S nástupcom apríla a jari a s tým krajšieho počasia sa novou stabilnou hranicou stal polmilión divákov. S ubúdajúcimi divákmi klesal aj trhový podiel, ten rovnako nabral klesajúcu tendenciu a stabilné 30% sa takisto stali minulosťou.

Máj už nebol v znamení ošiaľu po Susedoch. Epizódy klesali pravidelne aj pod 500-tisícovú hranicu a trhový podiel sa ustálil kdesi na 26%. Ich výkon bol však dostatočne silný nato, aby vedeli uhrať prvenstvo na trhu. Počas mája boli konkurenciou Susedov aj hokejové majstrovstvá, čo mohlo čiastočne stlačil nadol čísla sledovanosti. Práve jedna z májových epizód dosiahla dovtedy najnižšiu sledovanosť – 432-tisíc divákov.

Posledný mesiac vysielania, jún, bol najmenej úspešným. Blížiace sa leto, futbalová konkurencia prirodzene rozptýlili pozornosť divákov od televíznych prijímačov. Júnové epizódy, rad za radom, dosahovali najmenšiu sledovanosť za celú sériu. Finále 4. série bolo najmenej sledovanou epizódou vôbec. Pustilo si ju už iba 406-tisíc Slovákov.

Priemerná sledovanosť celej série sa však udržala vo vysokých nadpriemeroch vďaka vysokým číslam zo začiatku série. Podľa štatistík si každú epizódu priemerne pozrelo 579-tisíc divákov, podiel na trhu bol 31.7%. Susedia budú pokračovať na jeseň novou sériou.

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #susedia #TV Markíza #oseriáloch