Ako to už býva zvykom, tak najviac divákov si pustilo premiéru seriálu. Počas prvého januára bolo zvedavých na Oteckov až 637-tisíc Slovákov, v komerčnej cieľovke až 408-tisíc. Tieto výsledky seriál už nezopakoval, vývoj sledovanosti sa však postupne zastabilizoval a pre Markízu Oteckovia deň čo deň prinášali vysoké nadpriemery, niekedy rekordy. Najmä trhové podiely stúpali do extrémnych hodnôt, denný seriál úplne ovládol počas mesiacov podvečerný slot a žiadny program nemal šancu.
Po takmer šiestich mesiacoch vysielania sa Oteckovia môžu pochváliť skvelou bilanciou. Priemerne si každú epizódu celkovo pozrelo 474-tisíc divákov (podiel na trhu 29%), v cieľovke 12–54 to bolo 296-tisíc (podiel 35.8%).
Vďaka týmto hodnotám si Markíza posilnila svoje postavenie trhového lídra, ale najmä po rokoch zastabilizovala podvečerný slot, s ktorý mala dlhodobo problémy. Pred rokmi tam zafungovalo Búrlivé víno, ktoré sa neskôr presťahovalo do hlavného vysielacieho času, kde však rýchlo vyhorelo a stratilo svoje pôvodné výkony. Neskôr sa tu vysielali ďalší seriál Chlapi neplačú, tých Oteckovia so svojim výkonom predčili. Mimo hlavnej sezóny tu televízia ponúkala aj nízkorozpočtové Rodinné prípady. Až Oteckovia vrátili tomuto oknu zašlú slávu a robia mimoriadne silnú nábehovú krivku pre večerné spravodajstvo.
Zaujímavosťou je, že seriál bodoval s každou epizódou. Ani jedna nedosiahla podpriemerný, ani priemerný výsledok. Stabilne sa držali v nadpriemeroch. Nasadenie tohto seriálového formátu sa správne trafilo do zimného obdobia. V januári si priemerne každú epizódu pustilo 493-tisíc divákov, vo februári to bolo 452-tisíc divákov. Svoje najlepšie výkony Oteckovia dosahovali na prelome zimy a jari. V marci premiérové epizódy videlo až 523-tisíc divákov.
S príchodom priaznivejšieho počasia sa štandarne menia aj preferencie divákov a postupne odchádzajú od televízorov. V prípade Oteckov to však nebol problém. Bolo jasné, že počas zimy si získali mimoriadne lojálnych divákov, ktorí boli zvyknutí si púšťať od osemnástej nové časti. Po megaúspešnom marci sa apríl vrátil do „štandarných“ hodnôt, ktoré dosahovali počas prvých dvoch mesiacov. Vtedy si ich priemerne pustilo 453-tisíc divákov.
Predposledný mesiac vysielania, máj, bol už v znamení aj ťažšej konkurencie v podobe hokejového šampionátu a počasie tiež zohralo svoju úlohu. Oteckovia „klesli“ na 393-tisícovú hranicu, čo je stále vysoko nadpriemerná hodnota.
Seriál okrem skvelých celkových čísiel sledovanosti dosahoval aj zaujímavé trhové podiely. Najvyšší bol na úrovni extrémnych 44.4%, ten dosiahla epizóda vysielaná 17. apríla. Čísla neklamú, hovoria jasnou rečou. V čase vysielania tejto epizódy, takmer každý druhý Slovák, ktorý mal zapnutý televízor, pozeral práve Oteckov.
Len štyri epizódy zo 110 odvysielaných nedosiahli 30% trhový podiel, naopak až 45 z nich si pustilo viac ako 500-tisíc divákov.