Hľadať
Notifikácie 📣

Chceš dostávať čerstvé novinky?

Sledujte nás
Nastavenia súkromia

Takto chránime tvoje údaje - GDPR

domov O seriáloch Televízia

Úspešná markizácka Kuchyňa sa rozlúčila netradične. Slabo

Počas minulého týždňa sa diváci rozlúčili s markizáckou Kuchyňou. Tá trinásť týždňov viac menej potichu bodovala v diváckej priazni. K úspechu jej výrazne pomohli úspešní Susedia, tí vytvorili silnú nábehovú krivku pre komediálny seriál z Nízkych Tatier.

12.06.2018 07:00
kuchyňa, seriál kuchyňa, spišák, marcinková,... Foto:
Seriál Kuchyňa.
debata

Výkonovo, častokrát, Kuchyňa prekonala aj nákladnejšie Milenky. Kuchyňa od začiatku stavila na zdôraznenie protikladov, mesto verzus dedina, rivalita medzi Bratislavou a zvyškom Slovenska, nedorozumenia pre rôzne dialekty a zvyky odlišných komunít.

Na veľké prekvapenie, Kuchyňa od začiatku zaujala dobre spracovaným námetom a prevedením predlohy do slovenských podmienok. Celkovo si Kuchyňu, začiatkom marca, zaplo 440-tisíc Slovákov. Prvá epizóda odštartovala na ratingu 9,2% s podielom 25,5%, druhá klesla na 7.7% rating a 27.4% trhový podiel.

V ostatných týždňoch si Kuchyňa dokázala udržať veľmi slušné trhové podiely pohybujúce sa medzi 17 – 21% v cieľovke 12+. V počte divákov sa krivka pohybovala medzi hranicami 330 – 420-tisíc divákmi v závisloti od jednotlivých epizód.

Seriál Kuchyňa Fotogaléria - 7 fotiek Všetky fotky
Samo Spišák a Marián Čekovský v seriáli Kuchyňa.

Oveľa atraktívnejšie čísla uhrala Kuchyňa v strategickej cieľovke 12–54. Tam sa trhové podiely pohybujú medzi 23.5 – 28% trhového podielu. Počet divákov osciluje 204 – 304-tisícmi divákov. Kuchyňa má to šťastie, že v tejto obchodne dôležitej skupine divákov dosahuje vysoké hodnoty v porovnaní s 12+. Tam počet divákov stúpa nepatrne. To je znak, že pre televíziu, že seriál triafa atraktívnu skupinu divákov, o ktorú majú reklamní inzerenti primárny záujem.

Po úspechoch počas celého vysielania však prišlo prekvapenie, keď počas minulého pondelka seriál finišoval na úrovni, na ktorú nebol zvyknutý. Dôvodom môže byť vysunutie finále na jún, keď čoraz menej divákov trávi pri televízoroch. Sledovanosť sa prepadla na 5.8% s trhovým podielom 18.4%.

Markíza o ďalšom osude seriálu mlčí. Pri podobných výsledkoch by bolo prirodzené potvrdiť aj druhú sériu, televízia však nevydáva stanovisko k ďalšej televíznej sezóne a jej podobe.

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #oseriáloch #seriál Kuchyňa #televízia Markíza