Milenky sa rozlúčili tradične priemerne. Pokračovanie sa nekoná

, 01.06.2018 07:00
milenky, markíza, pauhofová, marcinková,...
Milenky sa nevrátia s treťou sériou. Autor:

Minulý piatok povedali Milenky svoje posledné slovo, Markíza vyčerpala všetky epizódy, dvanásťdielna dráma sa pokračovania nedočká. Aj napriek tomu, že prinášala priemerné, ale zaujímavé čísla sledovanosti.

Prvá séria Milenie bola charakteristická tým, že si nevedela poradiť s konkurenciou. V čase, keď prišli do vysielania, Jojka mala etablované rodinné Prázdniny, ktoré si diváci jednoducho zamilovali. Samotná premiéra romantickej drámy nevyšla Markíze podľa predstáv a bola dvojkou na trhu. Situácia sa zmenila, keď Prázdniny odišli z vysielania.

Na ich miesto prišiel Hotel, ktorý už nedokázal produkovať vysoké nadpriemery a Milenky dostali priestor zažiariť. Úvodná šestica epizóda, ktoré spolu tvorili prvú sériu ešte vedela dosiahnuť 400-tisícovú hranicu. Výkon seriálu však postupne klesal, hoci bol jednotkou na trhu. Seriál dokázal zaujať mladších divákov v obchodne relevantnej skupine 12–54, táto situácia je veľmi ojedinelá a pre televíziu a reklamných inzerentov veľmi atraktívna.

Bežná slovenská prax je taká, že ak v cieľovke 12–54 program nedosahuje uspokojivé výsledky, cieľovke 12+ to všetko zachráni a drvivá väčšina nielen seriálov sa radšej pýši celkovou sledovanosťou, kde sa dosiahnu vyššie cifry.

Milenky postupne, najmä počas druhej série, dosahovali v atraktívnej cieľovke výkon okolo 210-tisíc divákov, čím si zabezpečili prvenstvo. V cieľovke 12+ ich výkon poskočil zväčša poskočil iba o stotisíc a po pripočítaní tohto výkonu v tejto cieľovke končili na treťom mieste. Porážala ich aj RTVS a prvenstvo si držala JOJka so Všetko čo mám rád. Práve tieto programy boli charakteristické, že ich sledovalo viac starších divákov.

Táňa Pauhofová v
		seriáli Milenky.
Táňa Pauhofová v
		seriáli Milenky.
+12Zuzana
		Norisová v seriáli Milenky.

Mladšie publikum uprednostnilo práve Milenky. A to je veľký úspech. Svojich stabilných čísel sa držali aj poslednej epizódy počas minulého piatka. V cieľovke 12–54 sa s Milenkami rozlúčilo 210-tisíc Slovákov (podiel 20.1%) a pre Markízu opäť uhrali prvenstvo. V cieľovke 12+ to bolo 308-tisíc divákov s podielom len 15%. Práve v tejto cieľovke sa seriál musel uspokojiť s tradičnou pozíciou trojky. Opäť dominovalo jojkárse Všetko čo mám rád s podielom 24.1% podielom a takmer 500-tisícovým publikom.

Pokračovanie v podobe tretej série sa konať nebude. Podľa Markízy Milenky boli iba jednorázovou záležitosťou. Svoj názor nemení ani po výsledkoch sledovanosti. Práve trefné zacielenie býva impulzom na prehodnotenie názoru. Každá televízia by mala viac bojovať o diváka a najmä, ak ide o seriál, ktorý láka mladšie obecenstvo. Tvorcovia seriálu však avizujú nový celovečerný film s pôvodnou zostavou. Nepôjde však o pokračovanie Mileniek.

© AUTORSKÉ PRÁVA VYHRADENÉ

#televízia Markíza #oseriáloch #Milenky
Sleduj najnovšie články na našom Facebooku
Ponuky zo Zľavy.Pravda.sk