Na tento scenár stavila aj Markíza a na dva týždne odstavila Oteckov na druhú koľaj a namiesto piatich epizód sa vysielali len tri. Pred dvoma týždňami sa vysielali v pondelok, stredu a piatok a minulý týždeň si dali prestávku v pondelok a utorok. Oteckovia sa tak vyhli ťažkej športovej konkurencii a zároveň si televízia ušetrila zopár premiérových epizód k dobru.
Markíza bola zvyknutá na vysoko nadpriemerné až rekordné výsledky svojho denného seriálu počas predchádzajúcich týždňov a mesiacov. Ich výkon postupne rástol a nebolo ničím výnimočným, keď trhové podiely preskakovali 40%. Aktuálne Oteckovia nemali a nemajú silnú konkurenciu a jednorázové výkyvy kvôli športu sa nedajú považovať za neúspech.
Dokonca aj počas šampionátu a priamej konkurencii dôležitých zápasov sa jednotlivé epizódy dokázali vyšvihnúť, jedna z nich až na 42% podiel, ďalšia 41%, to bolo ešte počas prvého zredukovaného týždňa. Klesajúci trend sledovanosti uzavrela až posledná epizóda, ktorá sa „prepadla“ na 36% podiel. Pričom stále ide o vysoké nadpriemery, v prípade silných Oteckov je to však nelichotivý pokles.
Počas druhého zredukovaného týždňa sa štvorica Oteckov predstavila divákom počas stredy, štvrtku a piatku. Prirodzene, ako šampionát gradoval sa aj preferencie menili a pozornosť divákov sa upriamovala aj iné duely. Preto ostatné programy, medzi nimi aj Oteckovia išli bokom. Keď sa v stredu vrátili do vysielania, uhrali len 34% podiel. Vo štvrtok to bol dokonca len 30%, čo je jeden z najslabších výsledok za posledné mesiace porovnateľný s číslami zo začiatku vysielania, keď si len získaval priazeň. V piatok sa krivka odrazila a vyšvihla sa na 36% podiel v cieľovke 12 – 54, čo predstavuje 216-tisíc divákov. Celkovo si ich pozrelo 376-tisíc Slovákov. Čo je stále asi o stotisíc menej, ako bývalo štandardom.
Po skončení hokeja sa Oteckovia vrátili do štandardného vysielaceho módu.