Hľadať
Notifikácie 📣

Chceš dostávať čerstvé novinky?

Sledujte nás
Nastavenia súkromia

Takto chránime tvoje údaje - GDPR

domov O seriáloch Televízia

Vlci sú síce na druhej koľaji, nemusia skončiť ako prepadák

Vlci na Jojke sú síce mimo hlavného prime-timu, v konečnom dôsledku im to môže pomôcť. Na úspech seriálu sa dá pozerať aj z iného hľadiska. Pre televíziu JOJ môže výkon Vlkov stačiť k tomu, aby sa dalo hovoriť, že seriál sa neskončí s úplným neúspechom.

21.03.2018 07:00
Daniel Žulčák Foto:
Daniel Žulčák v seriáli Vlci.
debata (1)

Jojka vyslala Vlkov do boja začiatkom januára, keď štartovali Susedia alebo Oteckovia. Patrili tak do prvej vlny slovenských seriálov, s ktorými sa neskôr roztrhlo vrece a konkurencia medzi televíziami sa poriadne vyostrila. Asi najviac za posledné roky. Dvojitú premiéru si pozrelo až 588-tisíc Slovákov, pričom Vlci štartovali silnejší ako kedysi Divoké kone. Tieto hodnoty však dosiahol prvý a posledný raz.

Odvtedy krivka len klesala. S pribúdajúcimi týždňami sa čísla ustálili pod polmiliónovou hranicou. V skupine 12+ však stále dosahovali veľmi slušný výsledok – 475-tisíc divákov. Priemerné januárové hodnoty premiérových epizód v skupine 12+ dosiahli hodnotu 456-tisíc divákov s trhovým podielom 20.7%.

Február bol v znamení dalších kontinuálnych poklesov, do druhého mesiaca vysielania vstupovali už oslabení. Posledný januárový deň si Vlci vybojovali hlboko podprierný 12% trhový podiel. Na premiérovú epizódu bolo zvedavých už len 365-tisíc Slovákov. Vlci tak zažili mesiac ako na horskej dráhe. Po raketovom štarte prišiel nepríjemný pád. Priemer epizód počas februára sa znížil v skupine 12+ na úroveň 331-tisíc divákov, trhový podiel 16.6%.

Marec už pre Vlkov začínal byť trápením v hlavnom vysielacom čase. Od polovice mesiaca si diváci museli zvykať na nový slot, Jojka vysunula dramatický seriál z ťažkej konkurencie na 22. hodinu, kde sa nestretávajú s takou ťažkou konkurenciou. Priemerne si počas marca púšťa Vlkov 221-tisíc divákov a trhový podiel dosahujú 15.5%.

Po presune sa televízii podarilo zbrzdiť pokles trhového podielu. O úplnom neúspechu nemožno hovoriť. Iste, televízie majú prioritu tvoriť pôvodnú tvorbu určenú do hlavného vysielaceho času, niekedy sa však stane, že seriál môže dožiť s dostatočným výsledkom aj v menej atraktívnom čase.

Určitým problémom môže byť aj počet epizód. Vlci majú až 40 epizód, pričom seriálový trend je opačný. Menej epizód s vyšším rozpočtom a teda aj kvalitou. Pri vysokom počte častí hrozí riziko, že diváka naťahovaný dej omrzí a seriál ho prestane baviť. Vlci zrejme doplácajú aj na túto skutočnosť.

© Autorské práva vyhradené

1 debata chyba
Viac na túto tému: #televízia JOJ #Daniel Žulčák #vlci #oseriáloch #Natália Germáni