Pustite sa opäť do hľadania matky. Určite sa aj znova zabavíte

, 14.08.2018 07:00
How I Met Your Mother, ako som spoznal vašu...
Legendárny sitkom sa mal dočkať aj voľného pokračovania. Televízia sa do hľadania, tentokrát otca, nikdy nepustila. Autor:

Pripomeňte si v letnej retro rubrike seriál Ako som spoznal vašu mamu (How I Met Your Mother), ku ktorému sa oplatí počas voľných dní vrátiť! Tento seriál bol akousi prvou regulérnou náhradou za dávno skončených Priateľov. Opäť sa objavila skupinka, tentokrát pätica rozdielnych priateľov, ktorí prežívajú bežné peripetie tridsiatnikov. Najmä jeden z nich hľadá tú pravú.

Ted Mosby sa na začiatku seriálu rozhodne nájsť svoju vyvolenú. Lenže sa ukáže, že nájsť ju nebude vôbec ľahké. Trvá mu to dlhých deväť sérií a aj tak sa úplného happyendu nedočká. Práve spomínaný koniec dodnes patrí medzi najnepodarenejšie závery v histórii seriálov.

Ako som spoznal vašu matku je iba druhým seriálom, v ktorého závere sa ukáže, že hľadaná matka je vlastne po smrti. Tým prvým seriálom je Roseanne, kde sa rovnako na konci ukázalo, že manžel hlavnej predstaviteľky sa konca nedožil a Roseanne celý čas rozpráva ostatným svoje životné zážitky.

V tomto smere je seriál Ako som spoznal vašu matku na vlas rovnaký. Hlavný hrdina Ted v dvoch časových líniách rozpráva svoj bláznivý životný príbeh po boku priateľov Robin, Barneyho, Marshalla a Lily. Sitkom si okamžite získal srdcia miliónov divákov a každoročne bez problémov získaval objednávky na novú sériu.

Problém nastal až tesne pred koncom. Ako to už býva zvykom, rastúca popularita protagonistov si vyžiadala stále vyššie a vyššie honoráre, ktoré sa však nevyrovnali tým z Priateľov. Klesajúca sledovanosť a rastúce náklady mali za následok, že padlo rozhodnutie ukončiť seriál po deviatej sezóne.

Mnohí seriálu vyčítali, že sa kreatívne vyčerpal už niekedy okolo šiestej série a následujúce série už skôr tlačili na pílu, ako prinášali niečo nové. Povestný humor vo väčšine prípadov, našťastie, zostal zachovaný a tento sitkom sa teší úspešným reprízam po celom svete. Slovensko nevynímajúc.

Koncom marca 2014 bolo odvysielané špeciálne dvojhodinové finále, ktoré si pozrelo rekordných 13 miliónov divákov. Televízia CBS chcela využiť túto príležitosť a zvýšila cenu reklamy počas dlhoočakávaného finále. Tridsať-sekundový reklamný brejk stál neuveriteľných 500-tisíc dolárov. Len na reklame počas finále televízia zarobila viac ako 10 miliónov dolárov.

Netrvalo dlho a objavili sa úvahy o ďalšom pokračovaní prostredníctvom spin-off seriálu, v ktorom by sa podobne zložená skupinka priateľov tentokrát zaoberala hľadaním otca. Dokonca vznikol aj pilotný diel, ktorý televízia zamietla. Nevyšiel ani druhý pokus vrátiť seriál s novými tvorcami, ktorí nevedeli priniesť dostatočne atraktívny námet. Už niekoľko rokov je okolo tohto námetu hrobové ticho.

© AUTORSKÉ PRÁVA VYHRADENÉ

#Ako som spoznal vašu matku #Ako som spoznal vašu mamu
Sleduj najnovšie články na našom Facebooku
Ponuky zo Zľavy.Pravda.sk