Recenzia: Najväčší seriálový prepadák tejto jesene sa skončil. Našťastie!

So seriálovými Inhumans sa Marvel zrejme chváliť nebude. Pôvodne mali dostať priestor na striebornom plátne, kam sa ani nedostali. Neoslnili ani na televíznych obrazovkách, kde mali ukázať svoj potenciál.

25.11.2017 07:00
inhumans, Foto:
Novinka Inhumans je minulosťou. Zatiaľ nepadlo oficiálne rozhodnutie o budúcnosti seriálu.
debata (3)

Najväčší prepadák tejto jesene sa, našťastie, skončil začiatkom novembra a nikto ani len nedúfa, že by televízia ABC tento seriál ponúkla divákom aj v nasledujúcej sezóne. Na Inhumans treba rýchlo zabudnúť a dúfať, že Marvel v budúcnosti sa bude snažiť priniesť kvalitnejší seriál, ktorý bude mať reálnu ambíciu byť niečím výnimočným.

Prvotným úmyslom televízie ABC bolo, že Inhumans budú akousi náhradou na dlhodobo haprujúcich Agentov S.H.I.E.L.D. (Agents of S.H.I.E.L.D.), ktorí sú umelo predlžovaní a držaní pri živote vďaka intervencii Marvelu a koncernu Disney. Možno „vďaka“ tomuto zlyhaniu sa Agenti zdržia na obrazovkách dlhšie a zopakujú zázrak s predĺžením. Inú alternatívu ABC nemá. Piata séria vtrhne na obrazovky 1. decembra a nemá ľahkú pozíciu. Televízia nepresvedčila divákov, aby si zvykli sledovať televíziu počas slotu, kde sa vysielali Inhumans. Preto Agenti nemajú vybudovanú nábehovú krivku a sledovanosť môže klesnúť na dno. Môžu hrať s jedinou kartou a to je značka, ktorú diváci poznajú.

Zlyhania na každom kroku

Televízia nakrútila 8-dielnu 1. sériu na IMAX kamery a od septembra mohli diváci po celom svete sledovať v exkluzívnej premiére prvé dve epizódy priamo v IMAX kinách. Lenže IMAX nie je modlou, ktorá všetko zachráni, najmä v prípade, ak sa pred kamerou neodohráva nič zmysluplné. Aj o tom boli Inhumans. Problém seriálu je viditeľný od úplného začiatku. Hlavným problémom je samotný príbeh. Nemá čím osloviť.

Hlavná dejová línia sa točí okolo mocnej kráľovskej rodiny, ktorá drží na uzde ostatných členov kolónie, aby sa nezačalo zbytočné krviprelievanie. Black Bolt so svojimi najbližšími však ostatných ochraňujú, pretože na Zemi nemajú svoje miesto a ľudská rasa by bez problémov rozohrala hru s ich vyhladením alebo naopak. Rebélia medzi vlastnými nenechá na seba dlho čakať. Maximus plánuje prevrat, nepáči sa mu vedenie kolónie a vyhýbaniu sa konfliktu. Black Bolt, Medusa, Crystal, Karnak sa ocitnú na Zemi, aby boli v bezpečí. Sú? Nie. Šokujúce. Samostatnou tragédiou sú špeciálne efekty, ktoré sú nezvládnuté a v mnohých prípadoch rušivé. Škrtenie rozpočtu je badateľné v tých scénach, ktoré mali byť výkladnou skriňou seriálu. Navyše absentuje akákoľvek akcia. Ak sa aj nejaká rozbehne, razom je prerušená.

Neexistujúca pointa

Charakteristickou črtou sú nekonečné dialógy medzi jednotlivými postavami a neprinášajú nič. Sú len vatou, ktoré naháňajú čas a umelo predlžujú jednotlivé epizódy. Jedinou hybnou silou je Maximus , ktorý rozbehne prevrat na Attilane, kde sú Inhumans rozdelení kastovým systémom podľa schopností. Sám pučista je hnaný frustráciou, že jeho premena neprebehla a je akýmsi trpeným členom, keďže je kráľov brat. Popritom na modrú planétu poslal svojich prisluhovačov, aby našli jeho rodinu a zbavili sa jej.

Dej sa Zemi sa odohráva na Havaji, kde príroda je presvedčivou kulisou, čo filmárom veľa uľahčilo. Ale ani túto devízu nevyužili. Takmer bezcieľne putovanie ostrovom, na ktorom konci má byť srdcervúce stretnutie rodiny uvrhnutej do exilu nevyvoláva potrebné emócie a stráca sa aj čaro pozadia, teda prírody za postavami. Toto putovanie je utrpenie sledovať, lebo je úplne bez pointy a neuveriteľne nudí. Záverečná konfrontácia už len je čerešničkou na tejto tragickej torte. Žiadny teatrálny záver sa nekonal. Všetko dopadlo podľa šablóny, dobrí vyhrali, zlí nie.

Inhumans sú jednoducho symbolom absolútnej emočnej vyprahnutosti, kde vinou tvorcov nefunguje žiadna emócia, ktorá by zasiahla diváka. Postavy stále niekam smerujú, pričom nesmerujú nikam, veľa rozprávajú a chýbajú základné konfrontácie a informácie o postavách. Tvorcovia stavili na prvoplánové dialógy a predvídateľné zápletky. To je ďalší kameň úrazu, prečo si divák nemôže vybudovať sympatie/antipatie voči jednotlivým charakterom.

Prepojenosť komiksových seriálov je nutná

Tvorcovia bez väčšieho vysvetlenia pracujú s postavami s ich črtami a nemajú snahu vysvetliť minulosť charakterov. Divák nerozumie a nemá šancu porozumieť, musí sa zmieriť s nastavenými reáliami a hotovo. Celkovo sú postavy ploché, nudné, čo len podčiarkuje zúfalstvo celého seriálu.

V plnej nahote sa ukázalo zlyhanie presvedčenia o neprepojení jednotlivých Marvel seriálov medzi sebou. Divák má rád, keď pozná postavy. Seriál sa objavil znenazdajky, tvorcovia mylne rátali, že postavy všetci poznajú. Inhumans sú veľkým zlyhaním pred aj za kamerou, čoho dôkazom je totálny divácky nezáujem, ktorý vyvrcholil katastrofálnou sledovanosťou finále – 1.95 milióna divákov.

Druhá séria? Len to nie!

V záverečnej epizóde dokonca vznikol aj priestor pre vznik potenciálnej druhej série, ktorá snáď nikdy nevznikne. Bola by zbytočná. Kuriozitou seriálu je fakt, že divákov neoslovil. Presne ako hlavný predstaviteľ, ktorý mlčal počas celého seriálu, keďže mal vražedne silný hlas. Povedal pár slov až vo finále, keď porazil svojho brata. A tak by to malo aj zostať. Inhumans nikoho nezaujímajú.

3 debata chyba
Viac na túto tému: #Marvel #Inhumans #oseriáloch