Markíza zaškrípala zubami! Toto rozhodne nečakala, že sa stane so Superstar

Siedma séria federálnej verzie speváckej šou odštartovala minulý piatok. Bola síce jednotkou na trhu, ale toto víťazstvo má trpkú príchuť.

, 09.09.2021 07:00
superstar, Foto:
Nová séria Superstar zažila kostrbatý štart.
2

Nová sezóna Superstar sa narýchlo presúvala, ani samotná Markíza netušila, že s príchodom očkovacej lotérie na RTVS, bude musieť sklopiť zrak a prísť s plánom B. Stabilne sa ťažiskové šou vysielali počas nedeľných večerov, verejnoprávna televízia pôvodné plány veľmi rýchlo zhatila. Masívny divácky záujem o žrebovanie finančných odmien prinútili trhové lídra konať. Nemohol dopustiť, aby nová séria speváckej šou pohorela. Zvlášť po megaúspešnej sezóne z roku 2020. Riešenie sa našlo.

hbo max, Čítajte aj Pripravte sa na príchod televízneho giganta! V roku 2022 na Slovensko príde...

O to viac Markíza overenému formátu verilo, že dokonca sa zmenilo vysielanie. Superstar sa na Markíze dlhoročne vysielala v rámci jarnej sezóny. Tento rok priniesol aj v tomto smere zmenu a talentová šou si vyskúša jesennú sezónu. No zdá sa, že jarné vysielanie spojené s nepriaznivým počasím a teda publikom priklincovaným pred televízormi, viac Superstar svedčalo. Pred rokom sa k tomu pridala pandémia a šou vstala z popola a prinášala rekordnú sledovanosť.

sestričky 4, sestričky, svarinská, Čítajte rozhovor Obľúbené Sestričky hlásia návrat! Budem Emou, kým to bude možné, hovorí Svarinská

Zdá sa, že pri dokopy zišli dva problémy. Samotný presun na jeseň a ešte aj náhla zmena vysielacieho slotu. Mnohým možno aj ušla informácia o novom umiestnení šou, ale v prospech nehrá ani stále priaznivé počasie. Diváci trávia začiatok víkendu inak, ako sledovaním televízie. A to sa odrazilo aj na výsledku úvodnej epizódy Superstar.

Markíza síce uhrala víťazstvo, no spevácka šou zinkasovala najnižšie hodnoty sledovanosti za celú svoju históriu. Je však zrejmé, že čísla pôjdu nahor postupne, s nástupom pravého jesenného počasia. SuperStar v piatkový večer zvíťazila s ratingom 7,2% a trhovým podielom 24,8% v cieľovej skupine 12 – 54. Konkurenčné programy v rovnakej cieľovej skupine zaostali, film Leví kráľ zaznamenal na Jojke trhový podiel 15,2% a šou Milujem Slovensko na Jednotke RTVS podiel na trhu 14,8%.

shang-chi, Čítajte aj Recenzia: Začiatok novej éry hrdinov? Veruže nie! Tento film zabíja totálnou predvídateľnosťou

Úvodné hľadanie novej česko-slovenskej SuperStar si nenechalo ujsť celkovo 386-tisíc divákov starších ako 12 rokov. Stačí si len spomenúť na minuloročnú sériu. Vtedy boli výsledky aj o 250-tisíc divákov lepšie a šou lámala jeden rekord za druhým.

© AUTORSKÉ PRÁVA VYHRADENÉ

Čítajte Pravdu bez reklamy

Svižnejší web a články bez rušenia. Žiadne reklamy iba za 1,50 € mesačne.

Pravda bez reklamy
2 debata chyba
Viac na túto tému: #televízna sezóna 2021/2022 #televízia Markíza #Superstar #sledovanosť #oseriáloch