Veľkonočná sledovanosť: Slováci dopriali televíziám rekordné čísla, Markíza jasný víťaz

Už po druhýkrát sa museli Slováci zmieriť s tým, že Veľká noc je v područí koronavírusu, s čím súviseli prísne protiepidemické opatrenia. Namiesto zvykov a návštev bol hlavným spoločníkom televízor. Komerčné stanice zažili naozaj zlaté časy.

, 10.04.2021 07:00
aquaman, jason momoa, Foto:
Víťazom tohtoročnej Veľkej noci sa stala televízia Markíza, ktorá výrazne bodovala každý večer.

Programová skladba Markízy a Jojky spočívala najmä na silných premiérach počas sviatočných večerov, kým zvyšok dňa bol zložený z repríz filmových a rozprávkových klasík. Stanice zvolili primeranú stratégiu, keďže vďaka priaznivému počasiu trávilo potenciálne publikum voľný čas inak ako sledovaním televízora. Pozornosť programom venovali, prirodzene, až večer.

Jasným víťazom tohtoročnej Veľkej noci je televízia Markíza, ktorá bodovala so všetkými večernými programami. Stavila na mix premiér akvizičných titulov, českej komédie, novej časti ťažiskovej šou a sviatky uzavrela premiéra vlastných seriálov. Darilo sa aj Jojke, ktorá oslovila rovnako ako konkurencia premiérou českej komédie. Televízna dvojka má na krku aj veľkonočný prepadák, keď je nevyšla premiéra biblického príbehu.

Veľký piatok ovládla Markíza s premiérou filmu Aquaman. V cieľovej skupine 12 – 54 išlo o najsledovanejší program dňa s nadpriemerným ratingom 10,3% a trhovým podielom 27,2%.

Markíza zadupala jojkársku premiéru filmu Mária Magdaléna (share 9,1 % v CS 12 – 54). Práve piatok bol pre Jojku najslabším dňom a sklamaním. Šou Čo ja viem na Jednotka viac zaujala v cieľovke 12+, no Markíza ju s prehľadom porazila v komerčnej cieľovke, keď relácia dosiahla podiel na trhu na úrovni 15,9%. Aquaman k obrazovkám prilákal celkovo 403-tisíc divákov vo veku nad 12 rokov.

Biela sobota bola v znamení premiéry českej komédie Chlap na střídačku. V poslednom období sa ukázalo, že Slováci mimoriadne obľubujú tento formát. Premiéra sa v oboch hlavných cieľových skupinách stala najsledovanejším filmom tejto Veľkej noci.

V cieľovej skupine 12 – 54 sa Chlap na střídačku stal suverénne najsledovanejším programom dňa, keď zaznamenal výborný rating 10,8% a trhový podiel 26,6%. Markízu pozeralo 491-tisíc divákov starších ako 12 rokov. Jojka ponúkla premiéru filmu Môj kamoš špión, s ktorým dosiahla len priemerný výsledok na úrovni 7%.

Počas veľkonočnej nedele si Markíza s Jojkou podelili divákov a obe stanice dosiahli vysoko nadpriemerné výsledky. Markíza pokračovala vo vysielaní premiérových častí šou Tvoja tvár znie povedome a dosiahla viac ako 10% sledovanosť. Jojka ponúkla premiéru českej komédie 3Bobule, čo pre televíziu znamenalo najväčší veľkonočný úspech. Film sledovalo až 448-tisíc divákov, film dosiahol sledovanosť na úrovni 9,8% s trhovým podielom takmer 24%.

Veľká noc sa uzatvárala premiérovou zábavou. Markíza ponúkla divákov dávku premiérových častí svojich seriálov – Pán profesor a Susedia. Jojka pokračovala v tradícii výroby sviatočného Inkognita. Podobne ako v nedeľu, tak aj počas veľkonočného pondelka si podelili divákov. Markizácky Pán profesor uhral svoj nový rekord s extrémnou sledovanosťou vyše 13%, jojkárske Inkognito prilákalo 455-tisíc divákov.

© AUTORSKÉ PRÁVA VYHRADENÉ

Čítajte Pravdu bez reklamy

Svižnejší web a články bez rušenia. Žiadne reklamy iba za 1,50 € mesačne.

Pravda bez reklamy
debata chyba
Viac na túto tému: #Veľká noc #televízia Markíza #televízia JOJ #sledovanosť #oseriáloch