Hľadať
Notifikácie 📣

Chceš dostávať čerstvé novinky?

Sledujte nás
Nastavenia súkromia

Takto chránime tvoje údaje - GDPR

domov O seriáloch Televízia

Televízny Silvester: Hundrajúci diváci na trápnu zábavu, prepadáky, ale aj trhák

Záver roka 2020 sa niesol v štandardných koľajach, čo sa nedá povedať o zbytku pandemického obdobia. Televízie na Silvestra sa nepúšťali do experimentov a divákom priniesli špeciálne časti svojich šou. Niektoré vystrelili, iné prepadli. Spoločným menovateľom, ako pri každom Silvestri počas posledných rokov, sú negatívne reakcie publika. To sa aj tento rok sťažovalo, najmä na sociálnych sieťach, na nepozerateľnú zábavu. Výsledky sledovanosti hovoria niečo iné.

02.01.2021 10:59
inkognito, chart show, Foto:
Televízny Silvester 2020 má za sebou úspechy, ale aj pády. Poučia sa televízie v roku 2021 zo svojich chýb?
debata (30)

„Katastrofa, nuda, trápny program,“ aj takto sa diváci ventilovali na sociálnych sieťach na televíznu ponuku posledného večera roka 2020. Tým, že vláda pár hodín pred vypuknutím osláv zaviedla tvrdý lockdown, televízor bol jediným zdrojom zábavy. Hoci mnohí hromžili a zalamovali rukami, silvestrovské špeciály sa stali, viac menej, povinnou zábavou.

Jojka

Kráľom večera sa už niekoľký rok po sebe stala televízia JOJ, ktorej silvestrovské Inkognito zvalcovala všetky programy a stalo sa najsledovanejším programom. Celkovo pri obrazovkách sedelo až 604-tisíc divákov. Absolútny rekord si však drží rok 2018, vtedy ho sledovalo viac ako 800-tisícové publikum. V cieľovke 12 – 54 dosiahla nadpriemerne dlhá časť 10,7% sledovanosť s trhovým podielom 22,4 percenta.

Následne až do polnoci Jojka potiahla reprízový zostrih šou Všetko čo mám rád. Program si zachoval silnú nábehovú krivku a diváci zostali sledovanosť aj hudobnú reláciu. Celkovo ju sledovalo 555-tisíc Slovákov.

Polnočný prípitok zabezpečili hostia z oboch relácií. Ten z Inkognita pozeralo 458-tisíc, Všetko čo mám rád – 385-tisíc divákov.

Markíza

O poznanie horšie na tom bola Markíza. Tá však rozhodla prekopať silvestrovskú zábavu. Z dlhoročnej rezignácie, keď uvádzala české komédie sa v závere roka 2020 rozhodla staviť na vlastnú zábavu. Diváci si zrejme odvykli pozerať jej program počas Silvestra. Reprízové Dobre vedieť!, ktoré otvárala „zábavný“ večer stroskotalo. Pozeralo ho iba 228-tisíc divákov.

O poznanie lepšie na tom bola premiérová Chart Show. Markíza si pripravila špeciálny zostrih toho najlepšieho. Pri obrazovkách sedelo 390-tisíc divákov. V cieľovke 12 – 54 si Chart Show vyslúžila 9,2-percentnú sledovanosť. Markíza dominovala až po polnoci, keď uviedla hudobný zostrih Najlepšie hity. Tie už sledovalo 429-tisíc divákov.

RTVS

Verejnoprávna televízia mala ambíciu vypáliť rybník aj komerčným staniciam a po rokoch zostavila rýdzo premiérový program. Jej programy boli ako na hojdačke. Na striedačku klesali a vyskakovali nahor.

Najväčšia zábavná ponuka však na Slovákov nezabrala. Silvestrovské Zlaté časy si pozrelo len 227-tisíc divákov. Viac divákov v čase vysielania mala Dvojka s hudobným dokumentom o legendárnej skupine ABBA, ten si pozrelo 246-tisíc divákov.

Najviac divákov a jediným veľkým úspechom Silvestra na RTVS bolo špeciálne Milujem Slovensko. To si celkovo pozrelo 465-tisíc divákov. V cieľovej skupine 12 – 54 to bola 9,1% sledovanosť s trhovým podielom tesne nad hranicou 19%.

Následná špeciálna Pumpa opäť klesla. Koncoročnú glosu pozeralo 349-tisíc divákov. Talk šou Petra Marcina – Neskoro večer zas išla nahor. Zaujala 452-tisíc divákov.

Trhákom celého Silvestra neboli zábavné programy, ale záverečný odpočet posledných sekúnd starého roka a príchod toho nového a následná hymna. To sledovalo na RTVS až 700-tisíc Slovákov.

RTVS po polnoci pokračovala v premiérovej zábave s talk šou Boris & Brambor. Ťahúňom malo byť duo Adela a Sajfa. Reláciu si pozrelo 301-tisíc divákov. Údaje o sledovanosti uviedol portál mediaboom.sk.

© Autorské práva vyhradené

30 debata chyba
Viac na túto tému: #RTVS #sledovanosť #2020 #televízia JOJ #Silvester #oseriáloch #televízia Markíza #koronavírus #lockdown #2021