Vianoce v područí koronavírusu: Lockdown zabezpečil televíziám divácku žatvu

, 29.12.2020 07:00
tri oriešky pre popolušku, popoluška,
Tri oriešky pre Popolušku boli jednotkou medzi Slovákmi, no zaznamenali pokles sledovanosti. Autor:

Vianoce 2020 sa zapíšu do histórie ako úplne iné. Epidemiologická situácia nedovolila osláviť ich štandardným spôsobom. Slováci sa tak museli zmieriť s tým, že televízor bude ešte väčší spoločník ako po minulé roky. A naozaj to tak bolo.

Absolútnym hitom, ako to už roky býva zvykom, boli kultové Tri oriešky pre Popolušku, ktoré tento rok odvysielala opäť televízia Markíza, po ročnej pauze. V komerčnej cieľovej skupine 12 – 54 získala rozprávka 19,9% sledovanosť s trhovým podielom 35,5%. Pri obrazovkách sedelo 906-tisíc Slovákov. Popelka síce bola jednoznačnou jednotkou tohtoročných sviatkov, no medziročne zaznamenala pokles diváckej priazne.

V roku 2019 sa rozprávka vysielala na Jojke s takmer miliónom divákov, konkrétne to bolo 998-tisíc divákov. Najvyššiu sledovanosť vôbec zaznamenala v roku 2018, vtedy ju uprednostnilo rekordných 1,072 milióna divákov. Bolo to po prvý, a nateraz, aj poslednýkrát, keď prekročila magickú hranicu jedného milióna divákov. Vtedy ju vysielala Markíza. V roku 2021 mala šťastnú ruku pri žrebovaní opäť Jojka. Každopádne Tri oriešky pre Popolušku zaznamenali najväčší pokles sledovanosti za posledné roky.

Verejnoprávna RTVS na Jednotke predstavila svoju ďalšiu pôvodnú rozprávku – O liečivej vode. Tento rok zvolila zaujímavú stratégiu, keď ju uviedla už o 19:00, aby sa tak vyhla priamej konfrontácii s Popoluškou na Markíze, tá začínala o 19:30. RTVS si tak chcela zabezpečiť skoršiu pozornosť divákov, aby neprepínali na konkurenciu. Novú rozprávkový počin si pozrelo 558-tisíc divákov, v obchodne relevantnej cieľovke 12 – 54 si nová rozprávka vyslúžila 9,8% sledovanosť a 19,3% podiel na trhu. RTVS získala takmer totožný výkon z minulého roka, vtedy si Čarovný kamienok pozrelo 583-tisíc divákov. Jednotka tak v konkurencii komerčných staníc obstála s veľmi slušným výkonom, aj napriek tomu, že RTVS bola trojkou na trhu.

Na Jojke dostal priestor opäť Sám doma, tentokrát s druhým pokračovaním s podtitulom Stratený v New Yorku. Aj tento film vydržal silnú konkurenciu Markízy, ale aj RTVS. Sám doma 2 bol dvojkou na trhu. Celkovo snímku pozeralo 510-tisíc Slovákov, v cieľovke 12 – 54 utŕžil 13,8% sledovanosť s 24,3-percentným podielom na trhu.

Televízie si tak divákom podelili, bolo však jasné, že počas Štedrého dňa sedia pri obrazovkách milióny divákov.

Slovákov zaujali aj iné neodmysliteľné vianočné klasiky. Napríklad Pelíšky, ktoré Markíza uviedla v stredu, 23. decembra, otvárala s nimi svoj prime-time. Český film sa vyšvihol nad hranicu 300-tisíc divákov. Jojka výrazne zabodovala s komédiou storočia – S tebou ma baví svet, ktorú nasadila oproti Pelíškom. Sledovalo ju 544-tisíc divákov. Na Štedrý deň pred Troma orieškami pre Popolušku Markíza, už tradične, vysiela Perinbabu. Tú pozeralo 432-tisíc divákov, Jojka skúsila zaujať najmä detských divákov s hitom Ľadové kráľovstvo, to si pozrelo 361-tisíc divákov.

Na Prvý sviatok vianočný zabodoval na Markíze legendárny Mrázik. V obchodne podstatnej cieľovej skupine 12 – 54 sa s ratingom 14,3% a trhovým podielom 28% stal najsledovanejším programom dňa v rámci ponuky všetkých staníc a zaradil sa na tretiu priečku v rebríčku divácky najúspešnejších filmov roku 2020. K obrazovkám pritiahol celkovo 623-tisíc divákov starších ako 12 rokov, pričom medziročne si polepšil až o 220-tisíc divákov.

© AUTORSKÉ PRÁVA VYHRADENÉ

#Vianoce 2020 #Vianoce #televízia Markíza #televízia JOJ #sledovanosť #RTVS #oseriáloch #lockdown #koronavírus #2020
Sleduj najnovšie články na našom Facebooku