Slováci hromadne pri televízoroch: Rekordná rozlúčka s Farmou, filmy valcovali

, 16.12.2020 07:00
farma, v siedmom nebi,
Slováci vo veľkom sledujú televízne vysielanie. Cez víkend padali rekordy. Autor:

Ostatný víkend bol pre televízie doslova žatvou, ako sa očakávalo. Komerčné stanice doslova valcovali. Postupne skončili púť viaceré programy tiahnuce sa celou jeseňou, predviedli sa veľké blockbustery. Televízie chcú divákov navyknúť na sledovanie, Vianoce sú tu už o pár dní.

Piatok

V piatok televízia Markíza ukončila vysielanie dvanástej série Farmy a niekoľkokrát počas priameho prenosu zopakovala, že v roku 2021 reality šou bude pokračovať trinástou sezónou. V obchodne podstatnej cieľovej skupine 12 – 54 išlo o najsledovanejší program dňa s rekordným ratingom 9,2% a vysoko nadpriemerným trhovým podielom 26,2%. Zápolenie trojice najúspešnejších farmárov obzvlášť zaujalo mladé ženy vo veku od 12 do 34 rokov, ktoré Markíze v čase vysielania šou zabezpečili trhový podiel 39,3%.

Tohtoročná Farma sa niesla v znamení súboja obyvateľov mesta a dediny, rozprávkovú výhru vo výške 75-tisíc eur si napokon v napínavých finálových disciplínach vybojovala súťažiaca Xénia Gregušová. Jej záverečnú cestu k víťazstvu si nenechalo ujsť celkovo 516-tisíc divákov starších ako 12 rokov, pričom aj v tejto univerzálnej cieľovej skupine Farma porazila konkurenčné programy. Farma bola počas celej série jednotkou na trhu v čase vysielania a opäť sa potvrdilo, že Slovákom stále chutí klasická reality šou, aj napriek tomu, že veľké množstvo ľudí tvrdí, že nič podobné si v televízii nepustí. Čísla hovoria jasnou rečou.

Rekordne dopadla aj filmová premiéra na Jojke, hoci stála proti Markíze. Oba programy si tak dokázali zabezpečiť vysoko nadpriemerný počet divákov. Oscarová snímka Bohemian Rhapsody sledovalo až 421-tisíc divákov. Zle dopadla verejnoprávna RTVS, práve tu sa ukázal úbytok divákov. Milujem Slovensko kleslo na 280-tisícové publikum, pričom stabilne sa drží okolo 400-tisíc.

Sobota

Markíze v sobotu vyšla premiéra akčného filmu Pád anjela, ktorý v cieľovej skupine 12 – 54 zaznamenal nadpriemerný rating 9,7% a trhový podiel 26,2%. Negatívne prekvapil jojkársky seriál Uhorčík, ten dosiahol v rovnakej cieľovej skupine trhový podiel iba 12,8% a šou Zem spieva na Jednotke RTVS podiel na trhu 8%. Strhujúci príbeh plný akcie a napätia si na Markíze vychutnalo 445-tisíc divákov vo veku nad 12 rokov.

Nedeľa

Záver týždňa bol o boji medzi Markízou a Jojkou. Kým prvá menovaná televízia bodovala v komerčnej cieľovke, druhá menovaná valcovala v 12+, teda celkovom publiku. Najsledovanejším nespravodajským programom dňa sa stala slovenská premiéra akčného trileru Posadnutý pomstou, ktorý v cieľovej skupine 12 – 54 dosiahol rating 8,6% a trhový podiel 22,5%. Film s Antoniom Banderasom v hlavnej úlohe pritiahol k obrazovkám Markízy 426-tisíc divákov starších ako 12 rokov.

V siedmom nebi si na Jojke nenechalo ujsť 518-tisíc divákov, rodinná relácia si vyslúžila výbornú sledovanosť 11,2% a podiel 24,7%. V ženskej časti univerzálneho publika dosiahlo včera V siedmom nebi až 13,5% sledovanosť a nadpriemerný 28,6% podiel.

© AUTORSKÉ PRÁVA VYHRADENÉ

#V siedmom nebi #televízia Markíza #televízia JOJ #sledovanosť #RTVS #oseriáloch #farma
Sleduj najnovšie články na našom Facebooku