Katastrofálny vývoj sledovanosti! Rozchodí Jojka problém so svojou megašou?

, 18.09.2020 07:00
zlatá maska, 2 na 1,
Slováci túto jeseň doslova šokujú televízie svojimi preferenciami. Autor:

Asi len málokto by si ešte pred pár týždňami predstavoval, že televízny reštart po koronakríze bude takto vyhrotený. Každý deň prichádzajú poriadne zvraty. Spoločným menovateľom sú však, nateraz, veľmi vlažné výsledky sledovanosti naprieč celým trhom.

Veľkým ťahúňom mala byť aj z jari presunutá ťažisková šou Zlatá maska (The Masked Singer), ktorú Jojka uviedla začiatkom septembra. Tým, že Markíza upustila od plánu nakrútiť ďalšiu sezónu imitačnej šou Tvoja tvár znie povedome, vôbec po prvýkrát za veľmi dlhé obdobie zostala bez veľkej licencovanej šou, ktorá neodmysliteľne patrí do programovej štruktúry. Nedeľný voľný slot obsadila zábavná relácia 2 na 1, tá sa pôvodne vysielala vždy v stredu a striedala Chart Show.

Mohlo by sa zdať, že Jojka má výhru vo vrecku. Jej nová šou, ktorá je aktuálnym svetovým hitom a valcuje rebríčky vo viacerých krajinách, najmä v USA, mala spôsobiť doslova revolúciu. Po Superstar, Talente, X Factore, Let's Dance alebo Tvári na Slovensko dorazil absolútne neopozeraný formát, ktorý v sebe nesie ideu nenáročnej zábavy pre celú rodinu, keď známe osobnosti zamaskované v úžasných kostýmoch predvádzajú skvelú šou a jedinou úlohou poroty a divákov je uhádnuť ich totožnosť. Lenže to vôbec nie je také ľahké.

Prvá epizóda Zlatej masky zvalcovala rebríčky sledovanosti aj u nás. Prirodzená zvedavosť divákov spolu so silným promom prilákali k televíznym obrazovkám davy, čo Jojke len pomohlo, keďže štart novej sezóny sa jej úplne nepodaril a mnohé programy sa stretli s nižšou sledovanosťou, na akú bola televízia zvyknutá. Šou Zlatá maska s jej prvou časťou bola jednoznačnou jednotkou trhu so sledovanosťou 10,9% a podielom 24,8%. Pozrelo si ju spolu 508-tisíc divákov, no zasiahla až viac ako milión divákov. Šou vyhrala v takmer všetkých cieľových skupinách.

Najsilnejšími cieľovými skupinami boli ženy vo veku 35 – 44 rokov (sledovanosť 12,9%, podiel 27,3 %) a ženy vo veku 45 – 54 rokov (sledovanosť 13,8%, podiel 25,0%). Konkurenčná ponuka Markízy, šou 2 na 1, získala podiel 15,4%, celkovo si ju pozrelo iba 305-tisíc divákov.

Prešiel však týždeň a asi len málokto by čakal, že nedeľný prime-time čaká doslova zemetrasenie. Druhá časť Zlatej masky zaznamenala strmhlavý a bolestivý pád na úplne dno, z čoho profitovala Markíza a jej 2 na 1 sa dokázala pozviechať. Nedeľnú epizódu speváckej šou si pozrelo už len 263-tisíc divákov, z týždňa na týždeň zmizla teda polovica publika. Naopak Markíza čakal prírastok v podobe 60-tisíc divákov pre jej reláciu, v ktorej sa ako hosť predstavil Marián Gáborík.

V komerčnej cieľovke druhá epizóda Zlatej masky, z ktorej vypadla maska leva v podaní Maroša Kramára, uhrala podpriemerný 12,4% podiel na trhu, pričom Markíza sa ustálila na takmer 22%.

Ak sa sledovanosť Jojky v nasledujúcich týždňoch nezlepší, budeme jedna z veľmi mála krajín, kde Zlatá maska nezafungovala. Veľký prepad šou zaznamenala aj v Čechách, kde ju vysiela Prima. Tam prvú časť sledovalo 780-tisíc divákov, ostatnú nedeľu 530-tisíc, tiež stratila pozíciu jednotky na trhu.

© AUTORSKÉ PRÁVA VYHRADENÉ

Páči sa Vám tento článok? Prosíme, podporte kvalitnú žurnalistiku.

Cieľom denníka Pravda a jeho internetovej verzie je prinášať Vám každý deň aktuálne spravodajstvo, rozhovory, komentáre, reportáže, videá, ďalšie užitočné a praktické informácie ako aj čítanie a obsah pre zábavu a voľný čas.

Na to, aby sme pre Vás mohli stále a ešte lepšie pracovať, potrebujeme i Vašu podporu. Ďakujeme Vám za akýkoľvek finančný príspevok.

Podporiť Poslať SMS Predplatiť denník
#Zlatá maska #televízny reštart #televízia Markíza #televízia JOJ #sledovanosť #oseriáloch #2 na 1
Sleduj najnovšie články na našom Facebooku