Hľadať
Notifikácie 📣

Chceš dostávať čerstvé novinky?

Sledujte nás
Nastavenia súkromia

Takto chránime tvoje údaje - GDPR

domov O seriáloch Televízia

Markíza zaškrípala zubami! Jojka jej rozmliaždila Zlatou maskou drahú šou

Víkendové dni a najmä nedeľné večery už dlhodobo patria ťažiskovým šou, ktoré komerčné stanice každú sezónu prinášajú. Počas tohtoročnej jesene je situácia kvôli jarnej pandémii trošku iná, no boj o diváka je rovnako ostrý.

11.09.2020 07:00
zlatá maska, 2 na 1, Foto:
Štart Zlatej masky ovládol televízne obrazovky na Slovensku.
debata (1)

Tým, že na jar sa nemohli pripravovať ťažiskové šou, jeseň prišla so zmenami. Markíza sa vzdala plánu nakrútiť šiestu sériu šou Tvoja tvár znie povedome, nateraz sa nevie, či sa objaví na jar alebo si ju podrží do ďalšej jesene. Namiesto nej nasadila, netradične, do nedeľného slotu svoju produkčne a finančne náročnú zábavnú šou 2 na 1, ktorá takisto na jar dostala nečakanú stopku. Počas leta sa podarilo obnoviť jej výrobu a vznikol dostatočný počet epizód, aby vyplnili nedeľný prime-time na niekoľko týždňov.

Jojka je v tomto smere na tom o poznanie lepšie. Jej Talent síce sa taktiež dostal na druhú koľaj a plnohodnotná produkcia sa začne až počas jesene. Avšak v marci stiahla z ponuky novú šou Zlatá maska, s ktorou vyrukovala ako s ťahúňom od septembra. Proti sebe sa postavili dva silné formáty.

Kto zvíťazil? Výrazne sa zadarilo Jojke. Tej síce začiatok jesennej, prvej postkoronovej, sezóny úplne nevydaril. Skóre značne vylepšila nedeľná veľkolepá premiéra Zlatej masky.

Šou sa stala nielen najsledovanejším nespravodajským programom nedele, ale aj najsledovanejším nespravodajským programom celého týždňa. Šou Zlatá maska bola jednoznačnou jednotkou trhu so sledovanosťou 10,9% a podielom 24,8%. Pozrelo si ju spolu 508-tisíc divákov, no zasiahla až viac ako milión divákov. Šou vyhrala v takmer všetkých cieľových skupinách.

Najsilnejšími cieľovými skupinami boli ženy vo veku 35 – 44 rokov (sledovanosť 12,9%, podiel 27,3 %) a ženy vo veku 45 – 54 rokov (sledovanosť 13,8%, podiel 25,0%).

Konkurenčná ponuka Markízy, šou 2 na 1, získala podiel 15,4%, celkovo si ju pozrelo iba 305-tisíc divákov. Za Jojkou teda výrazne zaostala. V komerčnej cieľovke to bolo výkona na úrovni 6,6 percentnej sledovanosti s trhovým podielom niečo viac ako 19% trhového podielu. Pôvodne sa 2 na 1 vysielala v stredu, keď sa striedala s Chart Show. Nedeľný slot je pre šou novinku a prvé večerné nasadenie neustála. V pôvodnom stredajšom slote šou dokázala generovať o takmer tri percentuálne body viac.

© Autorské práva vyhradené

1 debata chyba
Viac na túto tému: #sledovanosť #televízia JOJ #oseriáloch #televízia Markíza #Zlatá maska #televízny reštart #2 na 1