Ako dopadla Jojka počas korony? Aj napriek protestom divákov dosiahla rekordy

, 27.07.2020 07:00
joj, logo joj, nový vizuál joj,
Televízia JOJ deklarovala spokojnosť so sledovanosťou počas koronakrízy. Autor:

Tohtoročná jar bola iná ako tie minulé. Svet sa nekompromisne zmenil, keď ho zdrvila pandémia koronavírusu, ktorá narušila chod všetkého a všetkých. Krízová situácia naplno zasiahla aj televízny biznis, ktorý sa v priebehu dní doslova zastavil. Najmä komerčné stanice museli z ekonomických dôvodov stiahnuť svoju prichystanú ponuku programov.

Bola to však práve Jojka, ktorá sa snažila obnoviť výrobu vybraných programov v núdzovom režime. Nakoniec sa podarilo vysielať Inkognito, Na hrane, Sedem, Moja mama varí lepšie ako tvoja, Top Star, zelenú dostala aj jarná novinka Jenny. Avšak veľkorysý priestor dostalo, pochopiteľne, spravodajstvo.

Pokračovali aj premiérové epizódy víkendových magazínov, ktoré sa podarilo nakrútiť tesne pred vypuknutím pandémie. Nedeľná sledovanosť v slotoch od 16:00 hod. do 19:00 hod. bola počas pandémie silnejšia než pred rokom. Relácie Miláčikovo, Nová záhrada a Na chalupe dosiahli svoje najlepšie výsledky od novembra 2019, Nové bývanie a Nové bývanie Dizajn boli každú nedeľu lídrami trhu.

Od marca televízie čelili veľkej kritiky zo strany divákov, ktorí zo dňa na deň prišli o premiérový program. Všetci museli improvizovať a narýchlo prejsť na reprízový režim, dalo by sa preto očakávať, že výsledky sledovanosti počas korony neboli priaznivé. Opak je však pravdou.

Jojka zhodnotila predchádzajúce mesiace ako mimoriadne úspešné, aj napriek zdanlivým negatívnym reakciám publika. Slováci napokon sedeli pri televízoroch a sledovali ponúkané programy. Rozdiel marcovej sledovanosti spravodajského slotu Jojky medzi rokmi 2019 a 2020 bol takmer 15,3% nárast, resp. 27,4% nárast v užšej cieľovej skupine 12 – 54. Najsledova­nejšie boli Noviny TV JOJ v sobotu 21. marca, kedy si vyslúžili excelentnú, až 15,9% sledovanosť a výkon 28,6%. Pozrelo si ich vtedy až 743-tisíc divákov, pričom zasiahli viac ako milión divákov, presnejšie 1 067 000. V ten istý deň zaznamenali rekord aj Krimi, ktoré sledovalo 567-tisíc divákov so sledovanosťou 12,2% a podielom 21,9%.

Inkognito bolo počas “koronového kvartálu“ bez jednej výnimky lídrom trhu (20-krát z 21 epizód), diváci pozerali zábavnú šou na trhu v premiérach aj v reprízach. Najsledovanejšie diely zasiahli takmer milión divákov – najsledovanejšie bolo 11. mája (až 616-tisíc divákov, 13,3% sledovanosť a 28,2% podiel), najsledovanejšie reprízové 30. marca (608-tisíc divákov, 13% sledovanosť a 24,4% podiel).

Najmä počas víkendov si diváci mohli vychutnať filmy. V marci bola najsledovanejšia Hora medzi nami (639-tisíc divákov, 13,7% sledovanosť a 29% podiel), v apríli Megan a Rex (525-tisíc divákov, 11,3% sledovanosť a 24,7% podiel) a v máji Mia a biely lev (549-tisíc divákov, 11,8% sledovanosť a 24,3% podiel).

© AUTORSKÉ PRÁVA VYHRADENÉ

Páči sa Vám tento článok? Prosíme, podporte kvalitnú žurnalistiku.

Cieľom denníka Pravda a jeho internetovej verzie je prinášať Vám každý deň aktuálne spravodajstvo, rozhovory, komentáre, reportáže, videá, ďalšie užitočné a praktické informácie ako aj čítanie a obsah pre zábavu a voľný čas.

Na to, aby sme pre Vás mohli stále a ešte lepšie pracovať, potrebujeme i Vašu podporu. Ďakujeme Vám za akýkoľvek finančný príspevok.

Podporiť Poslať SMS Predplatiť denník
#televízia JOJ #sledovanosť #oseriáloch #koronavírus
Sleduj najnovšie články na našom Facebooku