Stalo sa nemožné a nikto nečakal! Markizácke Teleráno po rokoch porazila Jojka

Ranný formát televízie Markíza je absolútnou stálicou a zárukou dominantného postavenia na trhu. Časy sa zjavne menia. Teleráno po prvýkrát za dlhoročnú históriu porazila Jojka s jej Rannými novinami.

, 18.06.2020 07:00
teleráno, Foto:
Markizácke Teleráno zažíva niečo, čo predtým nezažilo. Neohrozený formát bojuje o priazeň s Jojkou.
2

Teleráno si uzurpovalo neotrasiteľnú pozíciu na trhu od začiatku vysielania samotnej Markízy, počas rokov si diváci vybudovali silný návyk na tento program. Navyše konkurencia v tom čase buď nebola alebo bola menej atraktívna a voči televíznemu veteránovi nemala šancu. Dramaturgia ranného magazínu bola vystavaná vo svižnom tempe, kde sa striedali rôzni hostia, témy, spravodajstvo, varenie, rozprávka pre deti.

Napríklad Jojka sa pokúšala vystavať vlastný ranný magazín niekoľkokrát a vždy s neúspechom. Zavše hovoria napríklad Raňajojky. Postupne sa však vykreovali Ranné noviny, ktoré sú na obrazovke už niekoľko sezón a na začiatku pozíciu konkurenčného Telerána ani len neohrozili. Televízia, tentokrát, nepristúpila k zrušeniu a nechala formát, aby sa etabloval, aj za cenu nižšej sledovanosti. Zdržanlivá taktika sa vyplatila.

Kým Teleráno dosahovala neraz 40% podiely na trhu, Jojka si odkrojila z diváckeho koláča len 10%. Čakal by to len málokto, že televízny matador, akým je Teleráno sa niekedy opotrebuje. Rokmi zabehnutý formát fungoval ako švajčiarske hodinky. Avšak výkon relácie v poslednom období začal klesať, po vypuknutí koronakrízy sa čiastočne menil formát, pretože nebolo možné pozývať hostí do štúdia a Markíza musela pristúpiť k operatívnym zmenám.

V tomto smere Ranné noviny na Jojke boli viac etablované a pripravené a hostí si „pozývali“ cez videohovory. Diváci tak dostávali aktuálne spravodajstvo, obľúbené počasie zmixované so vstupmi so zaujímavými hosťami. A výsledok sa dostavil. Teleráno našlo premožiteľa!

Jojka sa pochválila, že koronakríza mala za následok, že jej ranný formát začal výraznejšie stúpať. Svoje druhé narodeniny oslávili Ranné noviny 17. marca rekordnou sledovanosťou 1,6 % a podielom 16,3 %. Na konci mimoriadnej situácie sa 12. júna podarilo Ranným novinách prekonať konkurenčnú rannú reláciu (0,9% sledovanosť a 18,2% podiel na trhu v rámci mladšieho publika).

© AUTORSKÉ PRÁVA VYHRADENÉ

Čítajte Pravdu bez reklamy

Svižnejší web a články bez rušenia. Žiadne reklamy iba za 1,50 € mesačne.

Pravda bez reklamy
2 debata chyba
Viac na túto tému: #oseriáloch #Ranné noviny #Teleráno #sledovanosť #televízia JOJ #televízia Markíza