Hľadať
Notifikácie 📣

Chceš dostávať čerstvé novinky?

Sledujte nás
Nastavenia súkromia

Takto chránime tvoje údaje - GDPR

domov O seriáloch Televízia

Markíza musela zaškrípať zubami! Koronašpeciál so Sulíkom a Matovičom pohorel

Vyzerá to tak, že tretí mesiac kontinuálneho vysielania večerných koronašpeciálov sa postupne chýli ku koncu. Diváci jasne ukazujú, že majú všetkého plné zuby a sledovanosť výrazne padá.

26.05.2020 07:00
debata

Najväčší boom v sledovanosti zažila Markíza, pochopiteľne, v marci a začiatkom apríla, keď pandémia u nás vrcholila. Po Veľkej noci sa však karta začala obracať. S upokojovaním situácie a neustálym návalom informácií z každej strany bola badať únava slovenského publika z danej témy. Markíza preto postupne zredukovala koronašpeciály, ktoré nahradili štandardný program. Pôvodne sa vysielali od utorka do štvrtka, na prelome mesiacov sa vysielal už iba jeden a to v utorok večer.

V utorkovej špeciálnej relácii bude hosťom prezidentka Zuzana Čaputová.

Kým prvé májové zredukované vydanie prinieslo televízií skvelú sledovanosť a mohlo sa zdať, že tento formát ešte nejaký čas bude fungovať, minulý týždeň sa ukázalo, že ani exkluzívni hostia to už nezachránia.

Spomínané prvé vydanie sa vysielalo v predvečer veľkého uvoľnenia, keď sa spojila druhá a tretia fáza, Zlatica Švajdová Puškárová si do štúdia pozvala premiéra Igora Matoviča a profesora Vladimíra Krčméryho. Bola to atraktívna kombinácia a najmä Slováci prahli po odpovediach. Relácia sa vyšvihla vysoko nad hranicu 400-tisícového publika.

Počas minuléhotýždňového utorka Markíza odavizovala opäť atraktívny program, v štúdiu sa stretol Igor Matovič a Richard Sulík, politici, ktorí si počas krízy posielali jedovaté odkazy a mali diametrálne odlišné pohľady na riešenie krízy. Kým Matovič bojoval za životy na úkor ekonomiky, Sulík chcel rýchle otváranie. Mohlo by sa zdať, že tento koronašpeciál prinesie poriadne iskrivý dialóg. Nestalo sa. Dokonca nastalo prekvapivé uzmierenie.

Aj napriek veľkým očakávaniam, že si politici v živej diskusii nič nedarujú, sa nenaplnil scenár, že by si diváci hojne volili Markízu. V komerčnej cieľovke 12 – 54 relácia značne prepadla, dosiahla iba 6% sledovanosť s podpriemerným 17% podielom na trhu. Celkovo reláciu pozeralo 330-tisíc divákov. Je viac ako očividné, že zlaté časy majú koronašpeciály za sebou a diváci tvrdo ukazujú, že si prajú návrat k štandardnému programu.

Ani to sa však tak skoro nestane. Hoci môžu televízie opäť nakrúcať seriály a relácie, diváci ich v najbližších týždňoch a mesiacoch určite neuvidia. Návrat k normálu nastane až od septembra, teda pri štarte novej televíznej sezóny.

Pozvanie do štúdia v utorok prijala prezidentka Zuzana Čaputová. V diskusii s moderátorkou Zlaticou Švajdovou Puškárovou zhodnotí, ako Slovensko zvládlo koronakrízu a ako sa nám darí vracať do normálu. Druhým hosťom bude minister zahraničných vecí Ivan Korčok (nominant SaS).

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #sledovanosť #oseriáloch #televízia Markíza #koronavírus #koronakríza