Hľadať
Notifikácie 📣

Chceš dostávať čerstvé novinky?

Sledujte nás
Nastavenia súkromia

Takto chránime tvoje údaje - GDPR

domov O seriáloch Televízia

Koronavírus mení návyky divákov! Rýchlo si obľúbili nový spôsob sledovania televízie

O pár dní sa uzavrie druhý mesiac, odkedy Európu a USA zasiahla pandémia koronavírusu, ktorá zo dňa na deň zmenila fungovanie niekoľkých miliárd ľudí. Razom sa bežné veci stali vzácnymi a masa izolovaných ľudí musela rýchlo nájsť spôsob, ako fungovať čo najnormálnejším spôsobom. To platí aj o sledovaní televízie.

01.05.2020 00:05
debata (5)

Štandardné televízie od marca prešli na provizórne vysielanie, posilnilo sa spravodajstvo, do úzadia išla takmer celá jarná ponuka kvôli ekonomickým dôvodom. To platí nielen pre Slovensko, ale aj pre zvyšok sveta. Aj tí najväčší hráči museli zmeniť vysielanie. Koronavírus navyše nedovolil nakrúcať nové filmy, seriály, relácie, prípadne vyrábať dabing. Predčasne sa museli ukončiť aj aktuálnej série najväčších seriálových hitov. Televízny pôst neobišiel ani Slovákov.

Do popredia sa tak ešte viac dostali streamovacie služby, ktoré sú v posledných rokoch na obrovskom vzostupe. Koronakríza ukázala ich výhody. Potenciálni diváci nútení zostať v izolácií prišli na chuť novému spôsobu sledovania obľúbených filmov, seriálov v čase, kedy im to vyhovuje. Nie sú viazaní presne stanoveným časom, vyberú si, na aký program majú chuť a navyše nemusia sledovať reklamy.

Raketový štart zaznamenala online televízia Disney+, ktorú rovnomenný koncern spustil len pred pár mesiacmi s vlajkovou loďou – prvým hraným Star Wars seriálom The Mandalorian. Pritom nový hráč nie je ešte dostupný po celom svete a už láme rekordy. Disney v minulých rokoch skúpil jagavé filmové, animátorské, seriálové značky a vytvoril obrovskú knižnicu, ktorá rozsahom konkuruje Netflixu, ktorý chce Disney+ zatriasť.

Koronakríza zrejme naplní tento cieľ. Kým Netflix má po celom svete až 161 miliónov predplatiteľov a výrazne profituje, že v posledných mesiacov veľa investoval do pôvodnej tvorby, ale najmä do lokalizácie obsahu. Zrozumiteľného Netflixu sa pred časom dočkali aj anglicky menej zdatní Slováci a Česi. Disney+ je ešte vo fáze rozširovania sa do sveta. Po USA je na rade Európa. Kedy sa dostane na Slovensko nie je známe.

Aj napriek tomu, diváci si hojne Disney+ kupujú. Aktuálne má viac ako 50 miliónov predplatiteľov a predbehol aj službu Hulu, ktorá sa pýšila viac ako 30 miliónmi sledovateľov. Na Slovensku má značne silnú pozíciu vybudované HBO GO, Netflix a Slováci prichádzajú na chuť aj Apple TV+. V máji sa očakáva veľkolepý štart HBO Max, ktoré patrí pod štúdio Warner Bros. Je pravdepodobné, že sa opäť zamieša poriadne najväčších svetových hráčov a HBO Max sa s Netflixom a Disney+ budú deliť o prvé tri priečky.

© Autorské práva vyhradené

5 debata chyba
Viac na túto tému: #netflix #Disney #oseriáloch #Disney+ #koronavírus