Silvestrovská sledovanosť: Víťazná Jojka, porazená Markíza! Toto však zvalcovalo všetkých...

, 03.01.2020 07:00

Slovenské televízie majú za sebou aj vysielanie počas posledného večera roku 2019 a postupne sa tak končí, medzi divákmi, obľúbené sviatočné vysielanie, ktoré vyvrcholí 6. januára na Troch kráľov. Následne sa na obrazovky vrátia nielen seriálové stálice, ale aj novinky a začne sa nový boj o priazeň publika.

Kým po minulé roky sa televízie doslova predbiehali v ponuke špeciálny silvestrovských programov, veľkolepých šou plných tých najväčších hviezd a vytvárali neopakovateľnú atmosféru podporujúcu zábavu, ostatné roky sú o poznanie chudobnejšie a je evidentné, že Silvester nie je prioritou. Väčšinou dostávajú priestor špeciálne epizódy obľúbených šou, ktoré sú výrazne lacnejšie na produkciu, ako programy z čias nedávno minulých, keď sa televízie nakrúcali varietné relácie aj niekoľko týždňov.

Prečítajte si aj článok o vyhrotenom boji o divákov, ktorý vypukne už o pár dní: Súboj televízií sa môže začať! O pár dní Slovákov zavalia nové relácie a seriály

Ponuka Silvestra z roku 2019 sa skladala na Jojke z Inkognita, ktoré otváralo večer a následne niekoľkohodinové okno vyplnila relácia Všetko, čo mám rád so Štefanom Skrúcaným a Kandráčovcami. Verejnoprávna Jednotka stavila na osvedčené Milujem Slovensko a talk-šou Petra Marcina Neskoro večer. Veľmi zaujímavou alternatívou sa javila Dvojka, ktorá počas večera vysielala koncerty veľkých hudobných megahviezd ako Ariany Grande, Duran Duran, U2 a Robbieho Williamsa.

Televízia Markíza po fiasku z roku 2018, keď divákom vtedy ponúkla len reprízy českých komédií a v diváckej priazni totálne pohorela, si na Silvestra pripravila aspoň špeciálnu Chart Show s Adelou. Tá však bola len zostrihom najlepších vystúpení z doteraz odvysielaných relácií. Potom znova nastalo repete Babovřeskov 3.

Je teda viac ako zjavné, že mnohým divákom sa atraktivita programov javila ako nulová bez možnosti plnohodnotnej zábavy. Výsledná sledovanosť vybraných televízií však hovorí niečo iné. Je evidentný akcent na staršieho diváka, pri ktorom je predpoklad, že posledný večer v roku tvári v pohodlí svojho domova a spoločnosť mu robí televízny prijímač.

Ešte pred vypuknutím hlavného večerného programu priniesli zaujímavé čísla aj hlavné spravodajské relácie, ktoré boli tradične humornejšie ladené. Jednotkou bola Jojka, ktorá tak započala svoje stabilné víťazné ťaženie už niekoľký rok po sebe. Jej Noviny si pustilo 698-tisíc divákov, nasledovala Markíza s 611-tisícovým publikom. Verejnoprávna Jednotka prilákala so svojimi extrémne skrátenými Správami na desať minút 211-tisíc divákov.

Následne sa zadarilo Jojke so špeciálnym Inkognitom od 20:30, ktoré si celkovo pozrelo až 635-tisíc divákov, spokojná môže byť aj Jednotka. Jej stálica Milujem Slovensko uhrala veľmi slušný výsledok so 430-tisícmi divákov. Tretia bola zostrihová Chart Show, Markízu uprednostnilo pred ostatnými 370-tisíc Slovákov. Televízia Joj vyhrala nielen v skupine 12+, ale aj komerčnej cieľovke 12 – 54. V nej Inkognito získalo až 10.2% sledovanosť s trhovým podielom 24.3%, Jednotka si pripísala 7.7% sledovanosť a trhový podiel na úrovni 18.3%. Markíza sa musela zmieriť so sledovanosťou, ktorá podliezla 7 percent a trhovým podielom tesne pod osemnástkou.

Druhá polovica silvestrovskej noci po 22. hodine priniesla inak rozdané karty od divákov. Markíza zhorela ako fakľa s multireprízo­vanými Babovřeskami, trhový podiel nedosiahol ani 10%. V podstate sa zopakovala situácia z konca roka 2018. Bude preto zaujímavé sledovať, či sa Markíza konečne poučí a ako si poradí so Silvestrom 2020. Z prepadu Markízy profitovala najviac Jednotka, ktorá vysielala talk-šou Neskoro večer. Jojka si držala nadštandardnú divácku základňu, ktorú prilákalo Inkognito a následne Všetko, čo mám rád ju prirodzene prebralo.

Zábavná relácia na Jednotke trhla vlastný rekord s 591-tisícovým publikom. V strategickej cieľovke 12 – 54 získala až 10.5% sledovanosť s trhovým podielom 24.7%. Jojkárske Všetko, čo mám rád však Jednotku porazilo v celkovom publiku. Pesničková estráda prilákala až 615-tisíc Slovákov. V obchodne relevantnej cieľovke 12 – 54 to predstavovalo 10.4% a trhový podiel 24.3%, s Jednotkou teda viedli vyrovnaný súboj.

Veľkú zaujímavosť priniesla polnoc, keď diváci zvyknutí na dlhoročnú tradíciu vo veľkom prepínali na verejnoprávnu RTVS, ktorá už tradične vysielala minútové odpočítavanie a následnú slovenskú hymnu. Posledné minúty roka 2019 sa stalo najsledovanejším programom dňa. Pri televíznych obrazovkách bolo 729-tisíc divákov, čo predstavuje 13.4% sledovanosť s trhovým podielom 31.6%. Prvé minúty roka 2020 a slovenskú hymnu sledovalo a možno aj spievalo 731-tisíc Slovákov.

Zahanbiť sa nenechala ani Jojka, ktorá od polnoci vysielala ďalšiu premiérovú epizódu Všetko, čo mám rád, ktorej súčasťou bola aj slovenská hymna. Jednotka s Jojkou si teda divákov podelili. Celkovo Jojku pozrelo 633-tisíc divákov. Celkovo teda na Slovensku mohlo nôtiť štátnu hymnu viac ako 1.3 milióna Slovákov.

Iná situácia bola na Nový rok. Markíza si uchmatla späť pozíciu jednotky na trhu s premiérou českej komédie Po čom muži túžia. Celkovo si ju pozrelo až 566-tisíc divákov, v komerčnej cieľovke to predstavovalo 12.6% sledovanosť s trhovým podielom 29.6 percenta. Jednotka už tradične zaradilo do vysielania Sváka Ragana a uspela. Ten získal 7-percentnú sledovanosť a 445-tisícové publikum. Jojka sa musela uspokojiť len s 12% podielom na trhu, ktorý uhral film Psie dni.

Slováci vo veľkom sledovali aj hlavné spravodajské relácie na Nový rok. Tak silno dominovala Jojka s jej Novinami, ktoré pozeralo 711-tisíc divákov, nasledovala Markíza s 627-tisícmi a Jednotka s 407-tisícovým publikom.

© AUTORSKÉ PRÁVA VYHRADENÉ

#televízia Markíza #televízia JOJ #sledovanosť #Silvester 2019 #Silvester #RTVS #oseriáloch
Sleduj najnovšie články na našom Facebooku