Hľadať
Notifikácie 📣

Chceš dostávať čerstvé novinky?

Sledujte nás
Nastavenia súkromia

Takto chránime tvoje údaje - GDPR

domov O seriáloch Televízia

Vianočná sledovanosť: Popoluška s rekordom, táto známa rozprávka šokujúco pohorela!

Nie nadarmo sa hovorí, že kto má v rukách Tri oriešky pre Popolušku, tak má v rukách najväčší tromf a záruku extrémne vysokej sledovanosti. Aj preto každoročne vládne napätie, kto túto ikonickú rozprávku, bez ktorej si Slováci nevedia predstaviť Štedrý večer nakoniec získa.

30.12.2019 07:00
tri oriešky pre popolušku, popoluška, libuše... Foto:
Tri oriešky pre Popolušku boli absolútnym hitom aj počas tohtoročných Vianoc.
debata (6)

Už niekoľko rokov prebieha žrebovanie pod taktovkou českého Národného filmového archívu, to zaručuje aj slovenským televíziám rovnomerné a spravodlivé rozdelenie vianočných klasických filmov. Predtým platilo pravidlo štandardného predaja filmových práv a u nás dlhodobo televízia Markíza všetkých preplácala a zaručila si rekordne sledované Vianoce.

Nová prax dáva šancu aj ostatným televíziám získať tituly, na ktoré predtým nemali šancu siahnuť. Pochopiteľne, najhorúcejším artiklom je kultová rozprávka Václava Vorlíčka, ktorá rok čo rok prináša rekordy, tie si chce pripísať na svoje konto každá televízia. Tohtoročné Vianoce ju získala Jojka, počas budúcoročných sviatkov sa znova vráti na Markízu.

Popoluška stále hit Jojky

Televízia Joj Popoluške prispôsobila aj večerných program a bola highligtom sviatkom, programová ponuka niesla názov Orieškové Vianoce. Počas posledných rokov rozprávka má rastúcu tendenciu. Napríklad v roku 2015 prilákala 850-tisíc divákov, o rok neskôr 812-tisíc, v 2017 sa prvýkrát vysielala na Jojke a vtedy výraznejšie poskočila nahor – 976-tisíc. Absolútny rekord si drží Markíza z roku 2018, vtedy prekročila magickú hranicu – 1.072 milióna divákov. Tri oriešky pre Popolušku si stabilne držia pozíciu jedného z najsledovanejších programov roka.

Počas tohtoročných Vianoce sa opäť prepisovali rekordy pre Jojku. Rozprávka získala väčší počet divákov, ako v roku 2017. Celkovo si ju pozrelo takmer milión divákov – 998-tisíc, čo predstavuje rekordný trhový podiel v cieľovke 12+ – 38.4%. Ešte lepšie si viedla v strategickej cieľovke 12 – 54. Tu zožala 22.2% sledovanosť a trhový podiel 42.2%. Rozprávka sa stala, s výnimkou športu, najsledovanejším programom roka a zostrelila aj špeciálne Inkognito s prezidentkou Zuzanou Čaputovou.

Zadarilo sa aj rozprávkovej klasike Byl jednou jeden král, ktorú Jojka netradične zaradila do hlavného vysielacieho času a nasledoval po Popoluške. Zvyčajne táto klasika mala vyhradený priestor v poobedných slotoch. Risk stanici vyšiel. Rozprávka získala až 14.1% sledovanosť s trhovým podielom 24.5%. Celkovo sedelo pri obrazovkách až 671-tisíc divákov. Uspel aj vianočný koncert Kandráčovcov, ktorý prilákal až 526-tisíc divákov.

Markíza

Televízia Markíza musela tento rok vymyslieť alternatívny program, keďže nemala v zálohe Popolušku, ani S tebou ma baví svet. Stále si však drží stálice ako Perinbaba, Mrázik alebo Pelíšky. Tento rok dopriala divákom aj špeciálnu vianočnú epizódu Oteckov, ktorí sa objavili o 18.45, teda tesne pred začiatkom konkurenčnej Popolušky a slovenskí diváci boli zvedaví na to, ako ich obľúbené postavy oslavujú najkrajšie sviatky v roku. Len 15-minútová epizóda získala až 12,2-percentnú sledovanosť s trhovým podielom 18.4%, ktorý je výrazne nižší ako počas štandardného vysielania, no pri vyostrenej konkurencii je viac ako uspokojivý.

Štedrý večer otvárala Perinbaba. Tá získala slušný výsledok na úrovni 9.3%, trhový podiel 26.3%. Po Oteckoch o 19.00 nasledoval Mrázik. Ten prekvapujúco nezarezonoval v priamej konkurencii Popolušky. Získal 8.6% sledovanosť a trhový podiel 16.3%. Viac vystrelili až Pelíšky o 20:30. Zinkasovali najlepší výsledok so sledovanosťou 11.5% s trhovým podielom 21%.

RTVS

Verejnoprávna Jednotka aj tieto Vianoce ponúkla novú vianočnú rozprávku. Čarovný kamienok sa len zčasti prekrýval s Popoluškou a aj napriek tomu výrazne uspel a pre RTVS priniesol zaujímavé a atraktívne výsledky. Celkovo si novú rozprávku pustilo 583-tisíc divákov, v cieľove 12 – 54 získala až 11% sledovanosť s trhovým podielom 18.9%.

Omnoho horšie dopadla o 20:30 Pyšná princezná, ktorú Jednotka zaradila do hlavného vysielacieho času podobne ako Jojka rozprávku Byl jednou jeden král. Aj pri Pyšnej princezne platilo pravidlo, že mala tradíciu vysielania počas poobedia. Kým Jojke risk vyšiel, RTVS nepekne pohorela. V cieľovke 12+ si ju pozrelo len 293-tisíc divákov, v komerčnej cieľovke 12 – 54 to bolo ešte horšie. Uhrala len 4.1% sledovanosť s trhovým podielom na úrovni iba 9.1%.

© Autorské práva vyhradené

6 debata chyba
Viac na túto tému: #RTVS #sledovanosť #Vianoce #televízia JOJ #oseriáloch #televízia Markíza #Vianoce 2019