Dosť bolo trápneho Kameňáku! Slováci a Česi sa mu otáčajú chrbtom

, 08.03.2019 07:00
kameňák, vydra, paulová,
Dôvod na smiech postupne mizne. Seriálovému Kameňáku prudko klesá sledovanosť. Autor:

Kým koncom februára boli diváci zvedaví na seriálové spracovanie Kameňáku, počas ďalšieho týždňa čísla išli prudko nadol. A to v Čechách, aj na Slovensku.

Už filmy nezozbierali veľa pozitívnej kritiky, pravdou však je, že multireprízy dosahujú nadpriemerné hodnoty. Zrejme to bol aj motív televízie Nova, ktorá rátala s opakovaným úspechom a preto minulý rok nakrútila až 16-dielny seriál založený na vtipoch a žiadnom deji.

V Čechách sa seriál dočkal zdrvujúcej kritiky zo strany recenzentov. Pri porovnaní napríklad ponuky seriálov z produkcie Českej televízie, ktorá zvalcovala rebríčky so seriálom Most!, pôsobí Kameňák ako chudobný príbuzný.

Seriálu je vyčítané úplne všetko. Cez katastrofálne herecké výkony, absentujúci dej, nulový dôvod na humor. Kameňák počas prvého týždňa zaujal. Nova aj Markíza vysielajú nové epizódy súbežne.

V strategickej obchodnej skupine 12 – 54 dosiahol seriál 9.3 percentnú sledovanosť s trhovým podielom 25.1%. Stal sa tak druhým najsledovanejším nespravodajským programom dňa. V čase vysielania bol však seriál jednotkou na trhu.

Pre Novu je Kameňák hlavným ťahákom jarnej časti televíznej sezóny. Iné ako úspech sa neočakával. Začiatok seriálu si nenechalo ujsť až 1.3 milióna českých divákov starších ako 15 rokov. Podiel v skupine 15+ prekonal hranicu 33 percent. V skupine 15 – 54 rokov si sadlo k obrazovkám 596-tisíc Čechov (trhový podiel 37%). V širšej skupine 15 – 69 to bol 1.019 milióna divákov (podiel 36.2%).

Vytriezvenie počas minulého týždňa, keď televízia ponúkli druhú epizódu. Prvotná zvedavosť divákov veľmi rýchlo opadla a čísla nabrali strmhlavý smer nadol.

Na Markíze sa sledovanosť prepadla až o 5 percentuálnych bodov, trhový podiel nedosiahol ani hranicu 20 percent. Celkovo si sadlo k obrazovkám 533-tísíc Slovákov.

V Čechách sa z týždňa na týždeň vyparilo až 400-tisíc divákov. Celkovo si druhú epizódu pozrelo 911-tisíc Čechov starších ako 15 rokov. V tejto cieľovke druhá epizóda uhrala 24.9% podiel na trhu. Pád Kameňáku je markantnejší práve v krajine pôvodu. Trhový podiel sa zrútil o osem percentuálnych bo­dov.

Vyzerá to tak, že z Kameňáku hit rozhodne nebude. Ak to bude takto pokračovať aj naďalej, o pár týždňov budú mať obe televízie problém. Diváci dávajú jasne najavo, čo si myslia o tomto počine.

© AUTORSKÉ PRÁVA VYHRADENÉ

#televízia Markíza #oseriáloch #Nova #Kameňák
Sleduj najnovšie články na našom Facebooku
Ponuky zo Zľavy.Pravda.sk