Most! zvalcoval české rebríčky sledovanosti. Zopakuje úspech aj u nás?

, , 03.03.2019 07:00
seriál most, most,
V Čechách sa Most! skončil, sledovanosť bola rekordná. Na Slovensko príde 5. marca. Autor:

V pondelok Česká televízia uviedla poslednú epizódu svojho megaúspešného hitu Most!. Koniec seriálu prilákal davy. Svoju premiéru na Slovensku si tento kontroverzný seriál odohrá už 5. marca na Jojke o 22:00. Nájdu si Slováci k nemu cestu?

Treba podotknúť, že Česká televízia vysiela na Slovensku bez obmedzení, takže Most! si mohli a určite aj našli slovenskí diváci. Preto bude zaujímavé sledovať, s akou odozvou sa stretne seriál, ktorý je špecifický nielen humorom, ale nuansami.

Posledný diel seriálu Most! videlo v pondelok večer na Českej televízii 1,61 milióna ľudí. Stal sa najúspešnejšou reláciou dňa, hoci jeho začiatok bol oproti predchádzajúcim epizódam posunutý na neskorší čas. Sledovanosť Mostu bola výrazne nad miliónom divákov od prvého dielu a postupne sa zvyšovala. Seriál je tiež rekordmanom v takzvanej odloženej sledovanosti, ktorá do siedmich dní po televíznej premiére pridávala 52 percent divákov navyše. Oznámila to hovorkyňa ČT Karolína Blinková.

Prvý diel seriálu Most! videlo 7. januára pri televíznej premiére zhruba 1,3 milióna divákov. Na piaty diel sa 4. februára pozeralo už 1,42 milióna ľudí a o týždeň neskôr to bolo 1,57 milióna divákov. Siedmy diel potom pri premiére prekročil hranicu 1,6 milióna divákov.

Ďalšie státisíce ľudí seriál sledovali v nasledujúcich dňoch. V televízii si Most v priebehu siedmich dní po odvysielaní pustilo v priemere 433 000 divákov a na internete ďalších 251 000 divákov.

„Zatiaľ čo na internete tvoria diváci do 44 rokov takmer tri štvrtiny všetkých divákov, tak v televízii tvorí táto skupina tretinu. Pri internetových divákoch je zjavný aj zvýšený podiel ľudí so stredným a vyšším vzdelaním,“ uviedla hovorkyňa.

Seriál oslovoval viac mužov ako ženy, a to najmä mužov mladšieho veku. V skupine mužov vo veku 30 až 44 rokov dosiahol Most! priemerný podiel na sledovanosti takmer 55 percent, medzi mužmi medzi 15 a 29 rokov potom takmer 50 percent. „Diel od dielu tiež rastú už tak nadpriemerné parametre – hodnotenie spokojnosti, originality i zaujatie,“ dodala hovorkyňa.

Most! sa stal najúspešnejším komediálnym seriálom Českej televízie poslednej doby. Napríklad Trpaslík, ktorý tiež režíroval Jan Prušinovský a scenár napísal Petr Kolečko, mal pred dvoma rokmi priemernú sledovanosť 944 000 divákov. Štvrtá hviezda sa v roku 2014 dostala na priemer 923 000 divákov.

© AUTORSKÉ PRÁVA VYHRADENÉ

#Česká televízia #televízia JOJ #česká televize #oseriáloch #seriál Most
Sleduj najnovšie články na našom Facebooku