Svet sa spojil, aby zachránil milovaného Lucifera

, 15.06.2018 07:00
lucifer, tom ellis,
Lucifer dostal na FOXe po troch rokoch padáka. Do záchrany seriálu sa zapojil aj hlavný predstaviteľ Tom Ellis. Autor:

Čo je najväčší postrach seriálových fanúšikov? Keď im televízia zruší ich obľúbený seriál. Nemusí to však nutne znamenať koniec. Niektoré seriály majú to šťastie, že ich diváci sú takí vášniví, spoja sily a rozbehnú internetové šialenstvo, len aby ukázali svoju silu a presvedčili inú televíziu, aby "ich" seriál zachránil. To je prípad aj Lucifera.

Toho televízia FOX prekvapujúco zrušila počas mája kvôli nízkej sledovanosti. Tá sa počas tretieho roku vysielania dostala ledva k trom miliónom divákov. Televízia usúdila, že je to málo a aj napriek otvorenému koncu, ďalšie nakrúcanie stopla. Veľmi rýchlo sa však ukázalo, aké zlé toto rozhodnutie bolo. Celá situácia ukázala ďalší dôležitý fakt, ako americký televízny trh stále nie je pripravený na zmenu diváckeho správania a ako zle vyhodnocuje výkonnosť seriálu, len na základe výsledkov sledovanosti.

Čoraz viac divákov totiž už nie je odkázaná sledovať svoje obľúbené programy v určený čas a deň, pričom k tomuto trendu prispievajú aj samotné televízie svojim digitálnym archívom. Preto je čoraz absurdnejšie tvrdiť, že ten ktorý seriál má málo sledovanosť len na základe výsledku z času premiéry. Pribúda stále viac seriálov, najmä tých, ktoré majú mladšie publikum.

A práve táto cenná cieľovka má už úplne iné zvyky. Najmä sa nechcú limitovať určeným časom a dňom vysielania a sledujú svoj obľúbený seriál v čase, ktorý im vyhovuje. Je zjavné, že stále prevláda trend, keď si má divák svoj seriál nájsť sám a nie, aby televízia hľadali divákov a podsúvala im ho takým spôsobom, ktorý im vyhovuje.

Aj zdanlivo dokonalý americký televízny trh nie je pripravený na túto skutočnosť a len veľmi pomaly a kostrbato sa televízie prispôsobujú. Potom vznikajú aj zlé rozhodnutia o seriáloch, ktorých diváci sú viac skrytí pred tradičným meraním sledovanosti. A to je prípad aj nedávno ukončeného Lucifera.

Vlna odporu, ktorá sa zdvihla proti zrušeniu bola priam nevídaná. Razom sa ukázalo, že Lucifer má milióny fanúšikov po celom svete, ktorí ho sledujú najmä vďaka online platformám. Tí spustili na Twitteri záchrannú akciu s hashtagom #SaveLucifer a v priebehu celého mesiaca od zrušenia držia túto tému medzi top trendami. Za ten napísali viac ako 9 miliónov tweetov, aby ukázali svoju silu a presvedčili inú televíziu, že s Luciferom sa oplatí pokračovať.

Keď FOX odvysielal dve bonusové epizódy, ktoré mali byť súčasťou štvrtej série, fanúšikovia po celom svete opäť spojili sili a vďaka Twitteru a Facebooku sa zmienili o Luciferovi – symbolicky – 666-tisíckrát.

Fanúšikovia dokonca vytvorili mapu sveta a krajín, ktoré sa zapojili do „sociálneho pekla“. Slovensko patrí medzi 82 krajín, ktoré nepretržite tweetujú o Luciferovi.

Do boja o záchranu vstúpilo aj samotné štúdio Warner Bros. a pustilo sa do hľadania nového domova. Ani táto správa neodradila fanúšikov od neustáleho online bombardovania. Zastaví ich len jedno, oznámenie, že Lucifer dostane 4. sériu. Plnoformátové televízie nemali záujem o ďalšie príbehy s legendárnym pekelníkom. Veľkou nádejou sú streamovacie giganty, ktoré už neraz zachránili zrušený seriál. Práve oni kopírujú trend a zvyky novej generácie divákov. Teda sledujú čo chce a najmä kedy chcú. Následne sa dá vyhodnotiť v akom hojnom počte si za určité obdobie pozrelo svoj obľúbený seriál. Sem ešte plnoformátové televízie nedospeli.

Najnovšie o Lucifera prejavil záujem Amazon, ktorý len nedávno oznámil miliardovú investíciu do seriálovej adaptácie Pána prsteňov. Aktuálne prebiehajú intenzívne rokovania a všetko nasvedčuje tomu, že Lucifer nájde svoje nové peklo práve tu, kde sa dočká vytúženej štvrtej série a možno aj ďalších.

© AUTORSKÉ PRÁVA VYHRADENÉ

#Tom Ellis #oseriáloch #Lucifer
Sleduj najnovšie články na našom Facebooku
Ponuky zo Zľavy.Pravda.sk