Ministri vlády Roberta Fica už nebudú chodiť do diskusnej relácie Na telo, ktorú každú nedeľu vysiela TV Markíza. Moderuje ju Michal Kovačič a je pravidelne najsledovanejšou nedeľnou diskusnou reláciou.
Podľa Denníka N sa na tom dohodli lídri koalície a dohoda sa týka len predstaviteľov vlády, teda ministrov. Nateraz nie je jasné, či sa týka aj koaličných poslancov.
Čítajte viac Štátne prieskumy preferencií a licencovanie agentúr? Odborníci zhodnotili zmeny, ktoré chce presadiť Danko„Nebudeme chodiť do vašich politických debát, rozhodli sme sa tak na koaličnej rade,“ povedal minister životného prostredia Tomáš Taraba (SNS) v piatok doobeda s tým, že pre nich Markíza neexistuje. „Keď zmeníte svoj koaličný postoj a názor, a dáte nám slobodu vyjadrovať sa, ako my chceme, tak potom,“ povedal Taraba.
Pred časom rovnako postupovali v prípade TV JOJ a jej diskusnej relácie Na hrane. Moderátorka relácie Jana Krescanko Dibáková na konci marca musela jednu reláciu na poslednú chvíľu zrušiť. Neskôr sa rozhodla z televízie odísť a reláciu zrušili úplne.
Čítajte viac Za hlúpučké označil Taraba otázky redaktorky Markízy. Tá čelí vyhrážkam a hejtom, televízia sa za ňu postavilaReláciu Na telo doteraz bojkotovala strana Smer-SD. Do Markízy prestali chodiť ešte pred parlamentnými voľbami. „Televízia Markíza a ďalšie súkromné médiá si musia povedať, či chcú byť aktivistickými médiami, ktoré budú proti vláde bojovať, alebo chcú byť normálnymi komerčnými médiami, ktoré tu budú zarábať a budú napĺňať základné prvky objektivity. Ja nechcem nič iné,“ vravel premiér Fico v rozhovore pre Štandard v marci.
Koaliční politici sa už od volieb rozhodli uprednostňovať médiá, ktoré nazývajú alternetívnymi. Mnohé z nich sú však konšpiračné, v minulosti šírili hoaxy a ich články priamo podporujú vládu alebo extrémistické strany, ktoré sú momentálne mimo parlamentu.
Kvôli reakcii sme oslovili aj TV Markíza, na informácie reagovali stručne. „Politickú diskusnú reláciu Na telo odvysielame v nedeľu v štandardnom čase o 13:00 hod. s hosťami, ktorých budeme komunikovať ako obvykle v priebehu dnešného popoludnia," napísal PR manažér Markízy Lukáš Kočišek.