Hľadať
Notifikácie 📣

Chceš dostávať čerstvé novinky?

Sledujte nás
Nastavenia súkromia

Takto chránime tvoje údaje - GDPR

domov O seriáloch Televízia

Najsledovanejšiu volebnú noc mala Markíza: K obrazovkám pritiahla viac než 900-tisíc divákov

Prvé kolo prezidentských volieb v sobotný večer podrobne mapovali televízie vo svojom vysielaní.

25.03.2024 15:00
Prezident 2024 Volebná noc Zuzana Čimová Foto:
Priamo spred Prezidentského paláca v Bratislave sa počas volebnej noci hlásila moderátorka Zuzana Čimová, ktorá divákom prvý raz v slovenskej histórii odprezentovala výsledky volieb prostredníctvom tzv. augmentovanej reality - virtuálnej grafiky premietanej do reálneho prostredia.
debata

Slovensko má za sebou 1. kolo prezidentských volieb, ktoré v sobotný večer podrobne mapovali televízie. Najviac divákov čakalo na výsledky pri obrazovkách Markízy. Reláciu Prezident 2024: Volebná noc sledovalo v sobotný večer v priemere 239-tisíc divákov starších ako 12 rokov, pričom aspoň na tri minúty si ju zaplo dokonca až 914-tisíc divákov (AvRch v CS 12+).

V hlavnej, obchodne podstatnej cieľovej skupine 13–55 dosiahla spomedzi všetkých volebných vysielaní na Slovensku najvyšší rating 4,5 % aj trhový podiel 19,9 %. Sledovanosť aj trhový podiel volebnej noci na Markíze začali výrazne rásť v čase po 22:30 hod., kedy sa skončilo volebné moratórium a bolo možné priniesť prvé priebežné výsledky volieb. Jej výkonnosť kulminovala v čase po 00:15 hod., kedy sa jej podiel na trhu tesne priblížil k hodnote až 40 %.

Moderátor Michal Kovačič (v strede) počas... Foto: TV Markíza
Prezident 2024 Volebná noc, Kovačič, Leško, Slosiarik Moderátor Michal Kovačič (v strede) počas volebnej noci privítal v štúdiu politického komentátora Mariána Leška (vľavo) a riaditeľa agentúry Focus Martina Slosiarika, ktorí počas celej volebnej noci analyzovali a komentovali priebežné výsledky volieb.
ČT Sport Čítajte aj Slovenskí diváci definitívne prichádzajú o ďalšiu českú televíziu. Nemáme inú možnosť, tvrdia zástupcovia operátorov

Viac než štvorhodinový televízny maratón na Markíze sa stal jednoznačne najsledovanejším volebným špeciálom na slovenskom televíznom trhu. Druhým bol špeciál Voľby prezidenta 2024 – Volebná noc na Jednotke RTVS, ktorá začínala o 21:40 hod. Pozrelo si ju v priemere 117-tisíc divákov starších ako 12 rokov, v obchodnej cieľovej skupine dosiahla trhový podiel 8,4 %.

„Veľmi sa tešíme, že diváci skvelou sledovanosťou a pozitívnymi reakciami ocenili naše niekoľkotýždňové úsilie. Chcem sa poďakovať celému tímu spravodajstva, vďaka ich výbornej práci mohli diváci sledovať výsledky prezidentských volieb v tej najatraktívnejšej a najmodernejšej podobe,“ zhodnotil Michal Kratochvíl, riaditeľ Centra spravodajstva a publicistiky TV Markíza.

Volebné dianie podrobne sledovali počas celého dňa aj spravodajské televízie. Najviac divákov pritiahli k svojim obrazovkám večer. RTVS 24 vysielala od 21:40 hod. paralelne s Jednotkou RTVS špeciál Voľby prezidenta 2024 – Volebná noc, ktorá si na :24 pripísala podiel na trhu 2,3 % v cieľovej skupine 13–55. Spravodajská televízia JOJ 24 odštartovala vysielanie relácie Prezidentské voľby 2024 o 20:15 hod, zaznamenala podiel na trhu 1,1 %. Ta3 odštartovala reláciu Prezidentské voľby 2024 o 21:45 hod., keď zaznamenala podiel na trhu 0,9 %. Diváci pri jej televíznych obrazovkách pribudli pred koncom moratória, po 22:30 hod., keď si pripísala podiel na trhu 3,1 % v tejto cieľovej skupine.

Nedeľné politické diskusie

Výsledkom prvého kola prezidentských volieb sa venovali aj pravidelné nedeľné politické diskusie. Najviac divákov v univerzálnom publiku 12+ malo O 5 minút 12 na Jednotke RTVS, ktoré si pozrelo 386-tisíc divákov a na spravodajskom okruhu :24 sledovalo reláciu ďalších 106-tisíc divákov. Na telo televízie Markíza sledovalo 361-tisíc divákov a V politike na ta3 194-tisíc divákov.

V obchodnej cieľovej skupine 13–55 si prvenstvo pripísalo Na telo so sledovanosťou 5,0 % a podielom na trhu 23,7 %. O 5 minút 12 malo v tejto cieľovej skupine sledovanosť 4,5 % a podiel na trhu 21,7 %. V politike zaznamenalo rating 2,1 % a podiel na trhu 11,6 %.

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #RTVS #TV JOJ #TV Markíza #TV TA3 #sledovanosť TV